Samsung met NAS en ondertitels

Status
Niet open voor verdere reacties.

flynnboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Ik heb sinds kort een Samsung UE55H6500SL. Één van de belangrijkste redenen voor een andere TV is zodat ik video-files vanaf mijn NAS op mijn TV kan afspelen ipv op mijn laptop.

Het probleem is dat de ondertitels niet door de TV erbij worden getoond. De file-names zijn hetzelfde en gaat om eenvoudige .srt bestanden voor de ondertitels en gewone avi of mkv etc voor de video-files.

Als ik diezelfde files op een USB-stick zet en de stick in de TV stop gaat het wel goed. Maw de TV bevat de functionaliteit om de ondertitels wel te kunnen tonen.

Ik vraag me af wat ik verkeerd doe of kan deze TV dit niet aan in combinatie met een NAS?

De manier waarop ik de NAS benader vanuit de TV is via de SmartHub-functie, vervolgens naar het tabblad Mediabestanden en daar staat alleen een optie "MyBook Live Twonky". Mijn NAS is dus een MyBook Live. Het benaderen gaat prima en ik kan ook gewoon door de mappenstructuur van de NAS heen bladeren.

Ik weet dat via de "Twonky" het niet mogelijk is om ondertitels bij een media-bestand te laten tonen (althans dat heb ik begrepen).

De vraag is dus of het tonen van media via de Twonky wel de juiste manier is, maar ik weet en vind geen andere manier.

Wie kan mij helpen?

Een oplossing om de bestanden telkens te kopieren op USB is voor mij geen oplossing. Ook het mergen van de ondertitels in het media-bestand is geen juiste oplossing. De TV zou gewoon zelf de ondertitels erbij moeten plaatsen, net zoals hij dat ook kan vanaf USB.

Alvast bedankt,

flynnboy

Ja, dat soort vragen ben ik al ver voorbij :rolleyes:

Het probleem ligt 'm erin dat op de TV je alleen middels de Twonky media kan afspelen die op mijn NAS staat.
Twonky werkt met het DLNA protocol en die zou .srt files aan moeten kunnen maar niet in alle gevallen. Dit is weer afhankelijk van type TV en NAS.

Wellicht is een losse mediaspeler een oplossing, maar daar hoor ik in combinatie met een NAS en TV ook niet altijd hosanna-verhalen over.

gr, flynnboy

Goedemorgen,

Het ligt aan de mediaspeler van de NAS.

Ik had eerst een externe harddisk op mijn router aangesloten. Toen had ik hetzelfde probleem, ik kon de schijf zien, benaderen en videobestanden afspelen, maar losse ondertiteling met geen mogelijkheid op 'het scherm te toveren'.

Nu heb ik een Seagate NAS die zonder problemen verschillende ondertiteling bestanden zonder problemen afspeelt op mijn Samsung TV.

Ik kon wel met de 'All Share' software van Samsung vanaf de pc film inclusief ondertiteling streamen naar de pc van de harddisk gekoppeld aan de router.
En inderdaad, harddisk of USB- stick rechtstreeks op de TV aangesloten gaat ook altijd goed.

Ik kan het niet, maar er zijn routers en NAS waarop jezelf een andere DLNA media player kan installeren.

Mvrgr.

Nossie

Kun je je NAS niet als een netwerk hdd benaderen? Nu word de mediaplayer van de NAS gebruikt, die kan blijkbaar geen losse ondertitels aan.
Ik kan mijn NAS ook benaderen als een losse netwerk hdd vanaf mijn Philips TV of mijn Samsung home cinema set. Waardoor de mediaplayer van de TV of home cinema set word gebruikt.
Ik gebruik een Synology NAS.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan