Samsung ML 1675 print ineens twee paginas op 1 liggend vel A4

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Mijn Samsung ML 1675 zwart/wit laserprinter print ineens verkleind in landscape. D.w.z. als ik twee A4-pagina's met tekst wil printen, dan krijg ik ze naast elkaar op 1 liggend A4-vel uitgeprint. Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd en hij staat gewoon nog op A4 en Portrait. Op printvoorbeeld zie ik ook gewoon 1 A4 in portrait. Boven in de taakbalk staat wel de optie om twee pagina's naast elkaar op één vel te printen, maar dat staat niet geactiveerd. Ik gebruik Linux Mint.

Geen idee hoe dat zou moeten (geen resetknop). Gewoon opnieuw aanzetten was ook geen oplossing. Maar.... na het vervangen van mijn defecte harddisk en alles noodgedwongen weer opnieuw installeren werkt hij weer normaal. Nog even een tip voor anderen die Linux gebruiken: de gewone instelprocedure van Samsung Unified Linux Driver werkte niet toen ik na het vervangen van de harddisk gelijk maar overstapte op 64 bit. Je krijgt dan geen mapje met croot, maar met ULM en dat werkt niet op dezelfde wijze. Die map moet je eerst openen en dan de install.sh procedure in de terminal uitvoeren.

Te vroeg gejuichd. Het is opnieuw (of nog steeds) mis met de Samsung. Hij print nu in landscape linksboven in een piepklein lettertype (alsof er 4 pagina's naast elkaar kunnen en daar nog vier onder). Toch staat in de balk Times New Roman 12. Snap er niets van. Kan ook geen instelling opties vinden om iets te wijzigen. Als ik print via Windows7 (ik heb dual boot) dan print hij wel gewoon A4. Aan de printer ligt het dus niet blijkt nu, maar waar aan dan wel?

Laatst bewerkt:
Het is nu wel opgelost. Hoewel alle printinstellingen die je na een printopdracht te zien krijgt stonden op 1 pagina A4 liggend, bleek na diep graven ergens nog een instelling die stond op 6 pagina's per pagina. Dat aangepast naar 1 pagina per pagina en daarmee was alles weer normaal. Hoe die instelling er is gekomen blijft een raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan