Samsung N210 geeft onjuiste grootte van de schijf aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter wivo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wivo

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Sinds vandaag (20 nov 10) heb ik een Samsung N210. Na eerste opstart en automatisch configureren van het apparaat geeft hij slechts 60G aan ipv 250G
De partitie waar de backup opstaat is absoluut niet groter dan 50G. Hij ziet ook maar 1 partitie: de C:
Waar o waar heb ik iets fout gedaan? In de bios zie ik wel de schijf maar kan er niet bij komen dus ook niet zien hoe groot hij is.
Inmiddels de restore gestart, maar nu nog erger: hij blijft maar zoeken naar fouten tijdens system repair en doet verder niets. Ik heb natuurlijk nog garantie maar ik wil hem kunnen gebruiken en speciaal wat ik fout heb gedaan.

Hoi,

zie je bij schijfbeheer wel "niet toegewezen vrije/beschikbare ruimte" o.i.d. staan?
Welk OS heb je? Ik heb het gevoel dat je een partitie van 50GB hebt aangemaakt v.h. OS en dat je vergeten bent een 2e e/o 3e partitie aan te maken.
We horen 't wel.

N210

Zo, nog laat op.. ?
Hij draait op win 7 starter

helaas nee, alles wat ik zie in schijfbeheer is dat hij helemaal niet aangeeft of er nog ruimte is en wat uberhaupt de capaciteit is....
Het vervelende is dat partition magic en andere software dit ook niet detecteren.
tijdens de configuratie bij de eerste opstart moest de schijfruimte voor het systeemgedeelte worden vastgesteld. Dit heb ik naar zo n 50G gezet. Ik zal daar wel ergens een foutje hebben gemaakt, maar dan zou dit toch weer ongedaan kunnen worden? In de bios kan ik niet bij de drive komen.

een klein lichtje aan de horizon:
de systeemherstel heeft alles afgerond, maar zonder resultaat. Hij draait dus nu wel weer maar met een heel klein volume..

Hoi,

hoezo laat? Voor mij begint het pas,zal wel Draculabloed hebben. :d:d ik ben de nachtmoderator zeg maar.
Vraagje, waarom kun je in het Bios niet bij de schijfopties komen? (heb nooit met starter-editie gewerkt)
Edit: Het besturingssysteem is/was voorgeïnstalleerd neem ik aan?

Laatst bewerkt:
klopt, was gedeeltelijk geïnstalleerd. Ik kan de bios wel in en de schijf zien, maar kan hem niet selecteren.

btw: over zon 15 min ga ik wel naar bed ;-)

Ok nog ff een vraag want ik ben er mee bezig (bij Samsung) heb je er een recovery dvd bij of niet? Kun je wel terug naar de fabrieksinstellingen?

nee, geen dvd oid want er zit geen cd-drive in, is een netbook.
Ik kan terug naar fabrieksinstellingen, heb ik al gedaan maar dan geeft hij toch nog gewoon aan dat er slechts 60g aanwezig is. ik weet 100 procent zeker dat het bij 1e opstarten 250G was.
Ik weet dat je in dos een format kunt uitvoeren enh partities kunt wissen of activeren. Maar... hoe kom ik hier nou in dos? vroeger gewoon een 1.44 erin en gaan maar.

ik ga lekker naar bed en kom morgen weer terug. Slaap lekker, tenzij je dit niet van plan bent ;-)

opgelost!

Er zat een prog op genaamd hyperspace. Deze heb ik gedeinstalleerd en voila, daar was alles weer netjes naar behoren! Ik heb nog geen idee hoe het komt, maar hij is weer goed!!!!! Bedankt voor je inspiraties:thumb:

Ik heb deze software 15 min geleden toevallig gedownload :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan