Samsung plama tv valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarore0

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
Ik heb een 4,5 jaar oude Plasma tv van Samsung, type PS60E6500ES. Sinds kort valt hij steeds vaker uit en knippert het standbylampje vervolgens, met korte pauzes, 5 keer 2 achter elkaar. Na hem ongeveer 1 minuut stroomloos te zetten valt hij vaak weer uit maar af en toe blijft hij werken.
Ik heb de printplaten bekeken maar zie geen afwijkingen aan de componenten. Wie kan mij op weg helpen, omgeving ’s-Hertogenbosch?

Lekkende elco's kunnen het zijn, elektrisch lek, zie je niets aan de buitenkant, doormeten op ohm meting, als de weerstand oploopt zijn ze meestal goed, enige probleem is dat ze in het circuit zitten en je een valse meting kunt krijgen, één kant lossolderen.
Of soldeereilanden die een donkergrijs kringetje hebben, wordt er contact gemaakt als de boel een beetje uitzet door de warmte.

Of Google eens op "tv monteur den bosch".

Hallo

"Sinds kort valt hij steeds vaker uit en knippert het standbylampje ... "

Zo goed als zeker defekte soldeerverbindingen in de voeding ... (meestal de vermogen voerende onderdelen)

Controleer meteen dan ook of de condensatoren niet bol staan of lekken ...

Plasma schermen zijn berucht voor hun grote verbruik/warmte ... daardoor staan de onderdelen onder meer thermische stress.

Mits dit een plasma scherm is , speel op veilig , en hou het paneel altijd vertikaal .

Een plasmapaneel kan barsten indien horizontaal ... zelfs door zijn eigen gewicht ...

Peter

Hallo

"Nu nog zien op te lossen "

Veel soldeergenot ...

Hou rekening met de eerder gegeven tips .... een verwittigd mens is er .. waard.

Peter

Hallo

Deze site wordt door veel mensen gebruikt als vraagbaak .... nuttig is dan ook als het defekt vermeld wordt ....

Wat was nu de oorzaak ???

Gescheurde solderingen voeding ???

Peter

Ik heb alle soldeerpunten zoals aangegeven opnieuw gesoldeerd. Dat is alles wat ik kan aangeven. Hij draait nu al weer 24 uur, zonder problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan