Samsung power supply problem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trip9

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Berichten
6
Goedemorgen!

Tijdens gebruik laptop gister, stopte deze er plotseling mee.
Als ik de adapter nu in de laptop plug, gaat zowel op de adapter als laptop groene (voeding?)lampje knipperen. Adapterlamp brandt wel continu als deze niet in laptop zit. Het betreft een Samsung model: NP-R519
Model code NP-R519-FA03NL aug 2009

Wat te doen?
 
Eerst maar eens gaan testen met het volgende:
De voeding én de batterij loskoppelen/verwijderen van de laptop.
Alleen de voeding aansluiten, de laptop aanzetten en kijken of hij het doet.
Laptop afsluiten, voeding er weer af, batterij terugplaatsen, laptop aanzetten en kijken of hij het doet op puur de batterij.
Laptop afsluiten, voeding er weer aan, laptop aanzetten en kijken of hij het doet met zowel batterij als voeding aangesloten.

Tijs.
 
Ik heb geen idee, zal wel een hardware probleem zijn. Ik zou bellen met de leverancier en/of helpdesk Samsung: 0900-7267864 / link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok dank!

Indien moederbord kapot, nieuwe is goedkoper dan repareren?
 
Wat gebeurt er als je de harde schijf en het geheugen hebt verwijderd?
 
Kan ik niet beoordelen, want ik weet niet wat je voor de laptop hebt betaald en hoeveel reparatie kost. Overigens moet je bij de overweging wel/niet repareren ook de tijd/kosten voor herinrichting van de nieuw aangeschafte laptop meenemen.
Wel is het doorgaans zo dat als de laptop al enkele jaren oud is investeren in een nieuwe zinvoller is dan repareren.

Ik heb nog wel een tip voor je: Haal eruit en plaats terug de harde schijf en het interne geheugen. Kijk of dat wat oplevert. EDIT: Ik zie dat Lange Pier hier ook hint naar die 2 mogelijke bronnen/oorzaken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan