Samsung R510 freezed

Status
Niet open voor verdere reacties.

CsForNoobs

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
10
Hallo,
Zo'n 2 weken geleden had ik een trojan op mijn laptop die o.a. taakbeheer uitschakelde en InternetSecurity2010 (nep) installeerde. Uiteindelijk kunnen verwijderen waarna mijn laptop weer normaal werkte. Heb nog wat scans gedaan en het register opgeschoont.

Nu 3 dagen geleden kwam het probleem dat mijn laptop na 5 a 10 minuten 'bevroor'. Ik kon de muis bewegen maar kon niks aanklikken, er bleef een zandloper staan. Na een paar minuten wordt het scherm zwart en de muis is nog als enige te beïnvloeden. De enige manier om de laptop uit te zetten is de aan-/uitknop gebruiken. Heb al een paar keer heel lang gewacht maar er gebeurde niets. Ctrl-alt-delete of ctrl-shift-esc werken niet.

Iemand enig idee? Ik weet niet of het met de trojan van laatst te maken heeft. Hieronder nog een paar feiten:

- Het gaat om de Samsung R510 met Windows Vista Home Premium, SP2. Hij is ongeveer een half jaar oud.
- Het probleem doet zich niet alleen voor als de laptop is opgestart en ingelogd. Als ik hem aanzet en niet inlog, loopt het inlogscherm na 5 a 10 minuten ook vast. Hardware probleem?
- Probleem doet zich ook voor in veilige modus
- Heb geprobeert naar een ouder herstelpunt terug te gaan. Alle herstelpunten zijn verdwenen terwijl hij er elke dag een maakte.
- Heb Samsung Recovery Solution III gebruikt om belangrijke Windows bestanden te herstellen
- Heb een Windows Recovery cd gebrand en geprobeerd de pc te laten herstellen + scan naar rootkits (?)
- Heb een snelle virus/malmware scan kunnen doen en daar kwam niets uit. Ook staan er geen rare dingen in taakbeheer.
- Heb zo'n beetje alle opties uit het 'veilige modus menu' F8 geprobeerd. Niets helpt.
- Map met temp verwijderd (stond als tip op een ander forum)
- Gekeken naar opstarttaken in msconfig. Staat niets apparts/anders tussen.

Bij voorbaat dank!
 
Ondertussen wat opgeschoond met CC-cleaner en een scan gedaan met hijackthis. De log geeft geen rare dingen aan (hijackthis analyzer). Daarnaast alle niet-microsoft onderdelen uitgezet via ShellExView en alle niet-microsoft services uitgezet via msconfig. Niks van dit heeft geholpen.

De melding die ik op het zwarte scherm krijg is trouwens:

Fout-beveiligingsopties

Met op de blauwe balk erboven: Het maken van het dialoogvenster voor beveiligingsopties door het proces voor aanmelden is mislukt
 
.

Ik heb hetzelfde probleem en krijg ook telkens foutmeldingen, dat er waarschijnlijn nieuwe harde schijf in moet.:S egt *****..ik heb precies zelfde probleem en zelfde laptop.
 
*het is alweer een tijdje geleden.

Heb die van mij naar de mediamarkt teruggebracht. Kreeg een paar dagen later de melding dat de hardeschijf overleden was. Erg slecht hoor, een kapotte schijf na een half jaar (normaal gebruik) :confused:
 
.

Ik heb precies hetzelfde! ook bij mediamarkt gekocht xD Maar Harde schijf is dus kapot...ik dacht al zoiets. Maar bedankt, dan weet ik wat ik moet doen!<3 Haha:p

Groetenn!
 
Mijne is nog steeds dood:p
Maar heb je gewoon dezelfde schijf erin gezet? Of heeft u betere genomen?
Want ik wil graag dezelfde of een betere, dus ik vraag advies..
Wat heeft u gedaan?:)

Met vriendelijke groeten Mike!:thumb:
 
Mijne is nog steeds dood:p
Maar heb je gewoon dezelfde schijf erin gezet? Of heeft u betere genomen?
Want ik wil graag dezelfde of een betere, dus ik vraag advies..
Wat heeft u gedaan?:)

Met vriendelijke groeten Mike!:thumb:

Ik heb hem terug naar Mediamarkt gebracht. Zei hebben daar allemaal scans gedaan (gratis) en daar kwam uit dat de schijf kapot was. Omdat ik binnen de garantieperiode zat hebben ze hem naar Samsung gestuurd, die er een nieuwe schijf (zelfde soort, weer 320 GB) in hebben gezet.

Heb de laptop trouwens gisteren kunnen ophalen en en hij doet weer perfect :)

Als ik jou was zou ik dus gewoon eens langs het Mediamarkt Service Center gaan en je verhaal uitleggen ;) Vergeet daarbij niet je laptop+aankoopbewijs/kassabon mee te nemen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan