samsung rc530-s01nl internet problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Praveen

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik heb met mijn samsung rc530-s01nl internet problemen.
Mijn internet is zo traag op deze laptop, terwijl het signaal heel goed is.
Met de laptop van mijn werk heb ik geen enkel probleem.

Ik heb internet van Online, heb al een ander kanaal geprobeerd, laptop herstelpunt gebruikt, via de site van samsung een nieuwe firmware geïnstalleerd voor de Wifi en herstelprogramma voor de Bios.

Nu is mijn verbinding wel stabiel, valt niet meer weg, maar kan geen internet radio luisteren en downloaden is heel erg traag.

Kan iemand mij een tip geven waar het nog meer aan kan liggen en wat ik kan doen?

Signaal is niet het voornaamste bij een verbinding.
Je moet kijken naar de snelheid (Mbps...)
Voor wireless licht dit meestal rond de 56Mbps.
Maar dit moet ook wederzijds zijn. Het is niet dat je met de router een snelle verbinding hebt, dat de router dat met jou heeft.
Dus even op 192.168.1.1 kijken wat je verbindingsnelheid is.
Welk merk van Netwerkadapter heb je in die laptop. Mocht het Realtek zijn dan moet je nooit echt rekening houden met signaal (want daar liegen ze in :P)
gr,
Maxim

Ik heb dezelfde laptop, en ben nu vanaf 28 November 2011 bezig mijn geld terug te krijgen.
Ik had ook bijzonder langzaam internet op een Wifi waar een laptop naast mij met 1MBps kon downloaden.
Aangezien de i7, de standaard 6GB ram en de hardeschrijf geen simpele dingen zijn verwachtte ik dat de laptop wel wat sneller zou kunnen.
Bij mij lijkt de hdd controller kuren te hebben, hoewel Mediamarkt van mening is dat er niks aan mankeert, ondanks dat na de hardeschrijf die je er als eerste in heb zitten er ondertussen welgetelt al 3 nieuwe in zijn geplaatst door de garantie service.
Het ding is gloednieuw, van de 5 maanden heeft hij er letterlijk 4 en een halve maand in de garantie doorgebracht...

Belangrijk is: heb je er ander werkgeheugen inzitten dan het orgineel, 1 of allebei de reepjes vervangen met snellere, of meer capaciteit?
Dan kan je die het beste testen met MemTest86, dat branden op een cd, 1 reepje eruit halen, het andere testen en omwisselen en opnieuw testen.
Als dat fouten geeft heb je je probleem gevonden.

Je kan ook de hdd controleren, met bijvoorbeeld SeaTools, van SeaGate, de gehele Samsung hardeschrijf divisie is nu in handen van Seagate dus Samsung heeft zelf geen tooltjes hiervoor...
Dit tooltje test je hardeschrijven, de kans dat het wat vind is miniem, maar het proberen waard.

SeaTools: http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools
MemTest86: http://www.memtest86.com/

Overigens: in het begin, vlak nadat de hardeschrijf is vervangen, werkt de laptop prima, snelle draadloze verbinding en alles wat erbij hoort, bij mij na enkele uren, hooguit 2 dagen, stopt dit en moet ik al blij zijn met 2KBps...
Hoewel de verbinding thuis met 300N apparatuur is, en de gemiddelde verbinding 65MBps is, komt dit niet terug in de snelheid ervan...

Laatst bewerkt:
Nu niet om het een of ander. Maar trage verbindingssnelheden hebben bitter weinig met foutief werkgeheugen te maken...

gr,
Maxim

Verklaar dat eens.

Zodra je werkgeheugen problemen heeft ga je dat zeker in de prestaties tegenkomen, en uiteindelijk in een BSOD.
Als zijn werkgeheugen kapot is komen de pakketten van je netwerk kaart, die voorang op alles hebben omdat ze anders verloren gaan, naar een kapot onderdeel wat nog volledig functioneert voordat het naar een definitievere plaats gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan