Samsung S2 Portable 500 GB werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tatlires

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Dag allemaal,

Ik heb een Samsung S2 Portable 500 GB sinds meer dan 4 jaar en ik heb er nooit problemen mee gehad. Tot ik een maand geleden een nieuwe laptop kocht: Asus windows 8.1 -> heb ik geüpdate naar windows 10. Mijn harddisk begon toem moeilijk te doen en deed het niet altijd. Soms opeens weer wel. Het rare was dat het alleen op mijn nieuwe laptop zo was. Op mijn werk pC deed ie het nog wel gewoon en ook op de mac van mijn vrouw! Sinds een paar dagen deed ie het wel weer perfect elk moment dat ik het aansloot t/m gisteren. Vandaag probeer ik het weer aan te sluiten maar er gebuert weer helemaal niks. Maar dan ook echt niks. Ook niet op de mac van mijn vrouw en ook niet als ik het op TV of op de radio in mijn auto aansluit. Hij zoemt niet, geen lampje en wordt niet herkend in deze computer.
Verder heb ik een ander kabeltje geprobeerd: ook niks. Hoewel het kabeltje van mijn samsung wel werkt op andere devices dus er is nisk mis met het kabeltje.
Bij disk management zie ik het volgende:
management.jpg
Ik heb geprobeerd om alles te vertellen wat ik weet en wat ik heb geprobeerd. Doet mijn harddisk het gewoon niet meer of is er nog wel een oplossing?? Please help!

Laatst bewerkt:
Het is denk ik onderhand wel bekend dat Win 10 zwaar zuigt wat betreft de ondersteuning van usb aangesloten randapparatuur ( scanners, printers, ext. HDD etc ) en dat heb je nu zelf ook ondervonden.
Ik neem aan de de screenshot is van de schijf van je laptop..?
Dan is of de usb-interface van de portable verrot of de schijf is overleden..
Haal de schijf uit de behuizing en sluit hem direct aan op een SATA-poort in een andere pc of ga er mee langs een lokale pc-winkel, dan weet je snel genoeg waar het probleem zit.

Sinds een kwartiertje werkt het weer, na het letterlijk meer dan 40 keer te hebben geprobeerd. Ik ben nu in ieder geval mijn gegevens aan het overplaatsen naar een andere harddisk. Maar het zou dus kunnen dat deze disc het niet lang meer te verduren heeft?

Dat zou zo maar kunnen.
4 jaar voor een harddisk, is een respectabele leeftijd.. Zeker als het een portable schijf is, die aan verschillende apparaten gehangen wordt loopt meer risico.
Dus goed dat je een backup maakt!

Jouw problemen wijzen volgens mij meer in de richting van een slecht contact. Niet gek als je vaak de stekker gebruikt. Maar lastig om precies te vinden waar het probleem zit. Als je geluk hebt (nou ja) is het een slechte soldeerverbinding van de stekker naar het printplaatje in de externe schijf. In theorie simpel te repareren...
Een externe schijf kun je altijd uitbouwen en in een vaste pc zetten. Grote kans dat hij dan een tijdje probleemloos werkt.
Je kan in dat geval eens kijken naar een andere externe behuizing.
Maar een nieuwe externe schijf lost denk ik alle problemen in 1 klap op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan