Samsung S5 batterij (te) snel leeg , 44% kwijt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hi,
regelmatig merk ik dat ik mijn Samsung S5 niet de gehele dag kan gebruiken, terwijl ik er toch weinig mee doe.
Als ik naar batterij verbuik kijk dan krijg ik geen compleet beeld, immers:
- 's morgens om 08:00 is de batterij 100%
- 's middags om 15:00 meldding dat er 15% in zit

- de app die het meeste gebruikt is de "Android OS" met 8%
- daarna Ändroid System"met 8%, Google services met 8% en Scherm met 8%.
Tot slot nog 2 apps met 3%, en 3 apps (waaronder wifi) met 1%
Als ik dit optel dan kom ik op 41% + restant van 15% = 56%

Waar zijn die andere 44% gebleven??

Graag advies of een app waarmee ik betrouwbaarder kan meten en kijken waar de boosdoener zit.

Heel veel scheelt het als je bepaalde zaken uitschakelt als je die niet gebruikt, waaronder gps en wifi. ook veel apps blijven data ophalen waardoor het verbruik hoog ligt.

Ik heb zoiets ook gehad met mijn samsung galaxy S4, heb toen vanalles geprobeerd. Mijn telefoon helemaal naar fabrieksinstellingen gezet maar ook dat hielp niets. Het enigste wat hielp was het uitschakelen van de wifi.
Maar denk dat je eens kan proberen wat er gebeurt als je je telefoon naar fabrieksinstellingen zet en alles opnieuw installeert, wie weet lost dat het probleem bij je op.

Ik was dat op een gegeven moment zo beu dat ik besloten heb om mijn toestel te rooten en er een custom rom op te zetten. Dat heeft me geholpen, heb nu een veel betere batterijleven.

Ik heb idd een app geinstalleerd die iedere 30 sec om een GPS lokatie vraagt, terwijl ik GPS uitgezet heb,
Ik vermoed dat het daar aan ligt.
Nu heb ik weer 60% aan het eind van de dag.

rooten en een custom rom erop zetten?
Hoe zit het met de garantie? Mijn S5 is pas een half jaar oud.

Hoe dat precies zit met de garantie weet ik niet. Mocht je zoiets willen gaan proberen uiteraard eerst van te voren navragen.

En je moet wel weten wat je doet uiteraard. Maar via XDA zijn verschillende roms te vinden met de uitleg erbij hoe precies te doen, uiteraard kun je daar ter plekke ook een vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan