Samsung s5660 wordt niet herkend op win7 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steffie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2012
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem. Ik heb net ene nieuwe samsung gt-s5660, buildnr gingerbread.xxkps. Als ik deze via de usb-kabel aan mijn laptop hang (win7 prof 64 bits) worden de drivers keurig geïnstalleerd, maar is het apparaat niet zichtbaar op de laptop. Ik heb het programma Kies van samsung als op de laptop staan, en de functie herstellen verbinding geprobeerd, maar het probleem verandert niet.

Weet iemand wat ik kan doen?

@Marceltje9,

Je tweede bericht verwijderd.
1. we hebben een aanpassen functie.
2. let me Google that for you link wordt hier niet gewaardeerd. Geeft dan gewoon de link naar Samsung met wat iemand daar kan vinden.;)

Hier dus de link naar Samsung;
http://www.samsung.com/nl/support/model/GT-S5660DSAXEN-downloads

PS Gingerbread is gewoon Android, dus die vraag had je niet hoeven stellen.

Heb hier precies hetzelfde met die telefoon, werkt niet op Windows 32/64 bit, en ook niet op mn macbook air of iMac... Heb alle versies van Kies geprobeerd, alle soort drivers, maar niks werkte..
Heb het uiteindelijk gewoon opgegeven en maak nu gebruik van Kies Air (te vinden in Google Play), werkt ook erg goed!

Heb ook zo'n smartphone, aansluiten en dan PC herstarten (of in een andere poort) helpt hier eigenlijk altijd. Meestal pikt je PC de drivers ook gelijk mee, als je hem opstart met de smartphone aangesloten.
PS: Altijd verstandig om hem via ODIN te updaten naar Android 2.3.5: http://hotfile.com/dl/132218548/6f8cbbb/S5660XXKS2.rar.html?lang=nl
Heb ik ook gedaan.

Laatst bewerkt:
Ik wil wel naar Android 2.3.5 maar aangezien de laptop m'n Samsung GT-S5660 niet herkend heb ik de app Mobile ODIN gekocht in de hoop dat ik dan connectie kan maken, maar dat wil ook niet lukken omdat tijdens het opstarten van de app de volgende boodschap verschijnt: SuperUser acces is needed but could not be acquired. Are you rooted and did you give permission? Herkent iemand dit? Wordt hier bedoeld dat ik eerst de app SuperUser installeren?

Hiermee wordt volgensmij bedoelt dat je je telefoon met rooten oftwel de app heeft root toegang nodig.

alvast bedankt voor jullie tips

Ik heb even gekeken op de links maar moet er toch even tijd voor uittrekken, ik ga het deze week proberen en reageer dan weer.

Probleem lijkt opgelost

Gisteren is het dan toch gelukt om de software te updaten via Kies. ik weet echter niet zeker wat de aanleiding is geweest dat mijn laptop nu wel toegang had tot de samsung.

ik heb namelijk de Samsung Geo gereset en deze aangesloten op een andere USB poort.

Zoals gezegd werd de Samsung toen goed gezien en kon de software update naar 2.3.6 plaatsvinden. Het is vervelend dat ik dus niet precies weet wat de aanleiding was, maar het resultaat telt.

Alle helpers bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan