samsung s7 verschillende apps zijn er zomaar mee gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo, verschillende aps zijn er zomaar mee gestopt op mijn telefoon.
notities,google chrome (-ook spraak), app voor de airco.
dit gebeurde zomaar in 1 keer.
weet iemand vandaag nog waar dat aan ligt. telefoon helemaal uitgezet en opnieuw opgestart, helpt niet.
ik wil niet terug naar fabrieksinstellingen en alles resetten zodat ik alles kwijt ben.

Laatst bewerkt:
ja, al gedaan denk ik.
kun je me misschien vertellen welke stappen zodat ik kan kijken of ik dat goed heb gedaan.
ben via chrome naar geschiedenis gegaan en browsgeschiedenis aangeklikt en alleen de gecachte afbeeldingen en bestanden verwijdert.
laten

Laatst bewerkt:
p.s , gedaan wat je via de link als tip gaf en 2 apps de cache geleegd van notitie en chrome en dit hielp niet

Laatst bewerkt:
ja, al gedaan denk ik.
kun je me misschien vertellen welke stappen zodat ik kan kijken of ik dat goed heb gedaan.
ben via chrome naar geschiedenis gegaan en browsgeschiedenis aangeklikt en alleen de gecachte afbeeldingen en bestanden verwijdert.
laten
Ik zou zeggen: lees de URL nog eens.

Rigoureuzer stap:

- powering off the device
- press the VOLUME UP + HOME + POWER buttons all the same time and HOLD THEM DOWN
- release only the POWER button when the device vibrates
- release the other buttons when the ANDROID SYSTEM RECOVERY screen appears
- using the VOLUME DOWN / UP buttons to navigate, select WIPE CACHE PARTITION
- press the POWER button, which will act the ENTER key on your keyboard
- you will likely see some progress notes (at the bottom of the screen in small print) and after about 20 seconds it will likely show DONE
- you can then reboot the device and see if your problems are fixed

Laatst bewerkt:
???? snap ik niet ik heb volgens jouw link 2 apps de cache leeg gemaakt hij gaf meteen aan dat de buffer van de app leeg was.
en in het engels is toch wel een beetje moeilijk voor mij.

Laatst bewerkt:
Telefoon daarna al opnieuw opgestart?

Anders moet je via het System Recovery een cache reset uitvoeren, zoals hierboven.

ja , telefoon opnieuw opgestart. System Recovery een cache reset uitvoeren staat in het engels , ik begrijp dat niet helemaal, sorry.
en bevoorbeeld chrome opent wel maar gooit hem er naar 2 sec uit en zegt chrome is gestopt

Laatst bewerkt:
System Recovery een cache reset uitvoeren staat in het engels , ik begrijp dat niet helemaal, sorry.
en bevoorbeeld chrome opent wel maar gooit hem er naar 2 sec uit en zegt chrome is gestopt

Gelukkig bestaat er ook Google Translate...

- het apparaat uitschakelen
- druk tegelijkertijd op de knoppen VOLUME OMHOOG + HOME + AAN / UIT en HOUD ZE INGEDRUKT
- laat alleen de AAN / UIT-knop los wanneer het apparaat trilt
- laat de andere knoppen los wanneer het ANDROID SYSTEM RECOVERY-scherm verschijnt
- gebruik de VOLUME OMLAAG / OMHOOG-knoppen om te navigeren en selecteer WIPE CACHE PARTITIE
- druk op de AAN / UIT-knop, die zal fungeren als de ENTER-toets op uw toetsenbord
- je zult waarschijnlijk enkele voortgangsnotities zien (onderaan het scherm in kleine letters) en na ongeveer 20 seconden zal het waarschijnlijk DONE tonen
- u kunt het apparaat vervolgens opnieuw opstarten en kijken of uw problemen zijn verholpen.

Dit zal alle cache wissen, en dus een grote kans dat je problemen ook verleden tijd zijn.

Laatst bewerkt:
hij stopt er mee en gaf een error aan, ik durf niet meer verder voordat mijn telefoon kapot gaat en ik alles kwijt ben,
ga morgen naar de winkel.
hartstikke bedankt voor de moeite en laat morgen nog weten wat er in de winkel word gezegd.

willem

hij stopt er mee en gaf een error aan, ik durf niet meer verder voordat mijn telefoon kapot gaat en ik alles kwijt ben,
ga morgen naar de winkel.
hartstikke bedankt voor de moeite en laat morgen nog weten wat er in de winkel word gezegd.

willem
Er gaat echt niks stuk.
Deze methode heb ik al vaker uitgevoerd.
Als je voor WIPE CACHE kiest raak je niks kwijt.

durf het echt niet, hij liet een scherm zien met een gevallen popje en een zeer vreemd scherm. opnieuw opgestart en toen was alles weer bij het oude.
sorry.

durf het echt niet, hij liet een scherm zien met een gevallen popje en een zeer vreemd scherm. opnieuw opgestart en toen was alles weer bij het oude.
sorry.

Zeer vreemd scherm? Dat scherm is het RECOVERY scherm, denk ik. Daar kan je als je de juiste keuze maakt je cache wissen.
Anders kan je het ook bij de winkel laten fixxen. Ze zullen vast hetzelfde doen.

dank je , laat ik morgen in de winkel doen laat het je nog weten.

dank je, willem

Óke, succes!

Hmmm.......

Ik hoor meer klachten van Android gebruikers. Blijkbaar is er een brakke update doorgevoerd.

Er is inmiddels een oplossing.
Ga in de playstore naar de app Android System WebView en verwijder deze. Vervolgens niet updaten, alles werkt daarna weer.

dag PHP4U, ik kan in de playstore( ik heb dus een samsung s7) geen app android system webview vinden.
we hebben ook nog de winkel gebeld en die zei dat er nieuwe software op moet.
leuk maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik dan in mijn geheugen alles kwijt ben zoals o.a. foto,s.
ik las inderdaad dat er meer problemen waren met deze webview maar kan hem dus niet vinden op mijn telefoon.

leuk maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik dan in mijn geheugen alles kwijt ben zoals o.a. foto,s..
Sinds dat er mobieltjes die foto's zijn bestaan er mogelijkheden om deze foto's te backuppen.
De simpelste is om de juiste (data) kabel aan de telefoon te koppelen en de andere kant aan je laptop of pc.
Heb je geen laptop of pc's dan kun je ze in de cloud zetten, daarvan wordt aangeraden om er ook een lokale kopie te maken (micro SD kaart of beter een extern harde schijfje). Als je nog geen cloud backup hebt is dat gezien jouw huidige app-problemen mss nu even helaas geen optie.

Vraag anders even iemand in je omgeving met kennis van dit soort zaken om even te helpen zodat het nooit mis gaat.
Succes er mee.

Laatst bewerkt:
dag PHP4U, ik kan in de playstore( ik heb dus een samsung s7) geen app android system webview vinden.
we hebben ook nog de winkel gebeld en die zei dat er nieuwe software op moet.
leuk maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik dan in mijn geheugen alles kwijt ben zoals o.a. foto,s.
ik las inderdaad dat er meer problemen waren met deze webview maar kan hem dus niet vinden op mijn telefoon.
Kijk bij Settings >> Apps

Niet in de Playstore.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan