Samsung Smart TV aansluiten op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

danspassie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Beste mensen,

Ik heb een samsung UE32D5720 smart TV gekocht (http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/led-tv/UE32D5720RSXXN-spec.)

Omdat ik niet veel tv kijk, heb ik geen TV aansluiting/kabel en wil ik via internet via oa uitzending gemist, programma's/journaal zien.

Mijn TV heb ik via een netwerkkabel in de LAN poort verbonden met mijn router. Via de keuze optie netwerkinstellingen op de samsung zou hij automatisch netwerk moeten zoeken, maar dat doet hij niet, dus heb ik handmatig het IP-adres, subnetmasker, gateaway en DNS server ingevuld. Helaas krijg ik geen verbinding met internet :(, wel is er lokale verbinding.

Zie ik iets over het hoofd, waardoor de samsung geen verbinding kan maken met internet?

groetjes
Michaela

Je tv heeft geen browser.

Een tv scherm heeft altijd een programmabron nodig om iets te kunnen kijken. Jij bepaalt waarnaar je wil kijken en afhankelijk van je keuze schakel je de gekoppelde apparatuur/software in.
Daarmee bedoel ik:
Als je tv via de kabel / iptv wil bekijken heb je een tuner nodig die het juiste kanaal voor je toont.
Als je films of foto's wil bekijken moet je een gekoppelde usb stick of harddisk selekteren.
Als je via internet naar youtube of uitzending gemist wil kijken moet je iets hebben waarop een browser werkt, die zit nou net niet in jouw tv.
Anders kun je het gewenste kanaal niet kiezen!

De ingebouwde aansluiting is soms bruikbaar om je netwerk te benaderen (streaming video?) maar is denk ik meestal bedoeld voor software uidates voor de tv zelf.

Ik heb hier ook iets dergelijks maar dan een ander merk tv. Daar kan ik een paar ingebouwde/voorgekookte kanalen via internet bekijken, meer niet.
Wat je kunt zien (of niet) hangt erg af van de fabrikant.
De oplossing die ik hier gebruik is een media speler, die ook internet gebruikt. Sommige media spelers spelen niet alleen streaming films af maar hebben een redelijke hoeveelheid kanalen waar je ook via internet "tv" mee kunt kijken.

Je moet dus eens kijken of je tv niet toch ergens een verborgen mogelijkheid heeft om bepaalde kanalen via internet te zien, of anders een apparaat aansluiten dat dat wel kan.
Ik heb hier IP tv van XS4ALL en daar is ook een apart modem en een "ontvanger" kastje voor nodig. Werkt net als een kabel tv; gewoon erg goed.
Verder heb ik een Eminent mediaspeler die de mogelijkheid geeft om via internet youtube en nog meer te bekijken. Maar er zijn vele merken en soorten mediaspelers, de een kan dit, de andere dat. En alles heeft zijn prijs...

Hoop dat je hiermee wat verder komt?

Laatst bewerkt:
Solaris heeft gelijk, helaas geen browser. Heb ik wel op m'n Samsung, maar door de onhandig ingedeelde AB is het eigenlijk ondoenlijk om een beetje normaal met internet te werken.
Ik vind het niets en zou het ook niet meer kopen. Maar dat is je vraag niet, besef ik. Mogelijk dat bij jou alleen de mogelijkheid bestaat om de software via het netwerk te updaten.

zoals ik al aangaf in een onderwerp van mij.

een.
Google TV Box Android 2.3.
dan kan je op internet je kan er zelf een toetsenbord en muis op aansluiten.

hoe het juist werk weet ik niet.

Danspassie geeft aan niet veel tv te kijken.
i.p.v. zo'n TV box op een moderne tv (verkeerde keus qua browsermogelijkheid?) zou ik de door haar aangegeven programma's eerder op de computer bekijken.
Dan ben je er ook.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op vrijwel elke media speler - en die zijn meestal niet veel groter dan een 3,5" harddisk - met een usb poort kan in principe een usb toetsenbord/muis aangesloten worden. Dat is het probleem ook niet.

alternatief?

Lees net onderstaand stuk in een nieuwsbrief, misschien is dit een geschikt alternatief voor je?

-------------------------

ROKU BRENGT SIMPELE OPLOSSING UIT VOOR INTERNET TV
Stick zorgt voor draadloze stream van computer naar tv

Het internet haalt heel wat gevestigde waarden onderuit - ook de tv. Waar je vroeger gewoon keek naar wat het scherm te bieden had, en de buitenlandse zenders een uitweg boden wanneer het binnenland je niet kon bekoren, is het aanbod nu veel uitgebreider. Digitaal krijg je alle mogelijke kanalen binnen. Maar dit heet nog altijd "lineair" kijken - afwachten wat het kanaal je aanbiedt.

Deze vorm van tv-kijken raakt hoe langer hoe meer onder druk. Kijkers beslissen wat ze zien, wanneer. In de VS kan je via diensten zoals iTunes hele seizoenen van bekende tv-feuilletons downloaden en in marathon-zittingen bekijken. Hier in Europa is dit aanbod nog altijd niet beschikbaar - de auteursrechten zijn zoals vaak de spelbreker.

Maar dan hebben we het nog altijd over "mainstream" tv, die grote groepen gebruikers bereiken kan. Er is ook nog zoiets als "niche" tv, die onderwerpen brengt die slechts een beperkt aantal gebruikers kunnen interesseren. Zowel niche tv als mainstream tv bereiken hun kijkers via het internet.

Maar dan zit je weer met de vraag: tv kijken op het scherm van je laptop of desktop computer is niet zo comfortabel. Hoe krijg je die internet-content van je computer naar het scherm van je tv? Volgens velen zou Apple daarvoor de oplossing brengen met zijn Apple TV, die naadloos zou aansluiten op iTunes - maar terwijl de speculaties daarvoor welig tieren, zijn er andere bedrijven die ondertussen wél met een concreet aanbod uitkomen, zoals Roku.

Dit bedrijf kondigde verleden week aan dat het, na zijn set-top box, uitkomt met een heel simpele tool om internet content naar het tv-scherm te streamen: een flash stick. Die sluit je aan op de achterkant van je tv, waarna hij HD video streamt vanop je computer. Geen kabels meer nodig dus, geen aparte afstandsbediening, geen extra voeding voor het toestel. Je moet natuurlijk wel een tv-toestel hebben met een HDMI-poort, die Mobile High Definition Link (MHL) ondersteunt.

Meer over deze technologie bij AllThingD (1). Techmeme zette de berichten over deze toch wel interessante aankondiging op een rijtje. (2)
http://allthingsd.com/20120104/roku-to-launch-cordless-streaming-stick-for-smart-tvs/
http://www.techmeme.com/120104/p44#a120104p44

Beste Solaris, Chopra en Oliver13,

Wat een kennis hebben jullie allemaal. Ik ben voor het eerst aangesloten op helpmij en krijg overal hulp, echt super.
Ondertussen heb ik mijn tv aan de praat gekregen en ik kreeg geen internetverbinding, omdat mijn net nieuw gekochte cat6 kabel kapot bleek te zijn (testen met je laptop). Mijn samsung is een smart tv waar apps (zoals van NOS, buienrader enz) op staan. Die zijn handig en kan zo de laatste nos journaals via mijn tv kijken. Echter kan ik nog niet via uitzending gemist programma's kijken en dat zal aan het probleem van een browser liggen, zoals jullie beschrijven. Ik vermoed dat ik, wanneer ik mij aanmeld bij samsung ik nog meer apps kan krijgen, waardoor ik nog meer kan bekijken.
Daarnaast ga ik die Roku eens bekijken, want ik heb een HDMI-poort weet ik.

Dank voor jullie informatie, super,

gr
Michaela

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan