Samsung Smart TV kan geen netwerk vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rezco

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Hallo,

Ik heb al eventjes geen gebruik meer gemaakt van mijn smart tv menu/apps en wilde dit weer doen, zo gauw ik naar de hub ging kreeg ik de melding dat er geen internet verbinding was.
Ik kon nu annuleren of naar netwerk instellingen gaan, dit laatst heb ik gedaan waarna ik in het netwerk menu kwam.

Hier kon ik op start drukken waarna hij ging zoeken naar draadloze verbindingen, dit duurde een seconde of 30 waarna hij terug sprong naar het vorige menu en vervolgens niks deed.
Dit heb ik een keer of 5 herhaald maar er gebeurde niks.

Toen heb ik de TV een keer uit en aan gezet en ben weer naar de hub gegaan.
Hierop kreeg ik wederom de melding dat er geen internetverbinding was, dus ik klik op netwerk instellingen waarna ik weer op start druk om een draadloze verbinding te zoeken.
Hierop springt hij direct naar Router zoeken, na een seconde of 5 zie ik een 8 tal draadloze netwerken staan en nog geen seconde later verdwijnt dit gehele beeld en is het weer weg.

Dus ik ga naar menu -> netwerk -> en wil weer naar draadloze verbindingen zoeken, nu gebeurd er weer niks en springt hij weer terug naar het vorige menu zoals de 1e keer.

TV weer uit en aan gezet...zelfde verhaal, 1x krijg ik wel een fractie van een seconde een lijst met netwerken te zien en daarna vind hij niks meer...

Hopelijk weet iemand een oplossing.

Ik kan de TV wel resetten maar daar staat dan ook bij dat hij alles terug zet behalve de netwerk instellingen dus dit lijkt me zinloos.

Hoi Rezco,

Ik heb eens ergens gelezen dat je dan de stroom van de tv af moet halen, dus de stekker eruit voor zo'n 30 sec.
Daarna weer inschakelen, en dan zou het probleem verholpen moeten zijn, bij mij wel/

Had de stroom er al een keer afgehaald, net 60 seconde gedaan maar helaas werkt dit niet, zelfde verhaal (Tv weer aan gezet, ga naar de hub, krijg een melding dat er geen verbinding is (keuze tussen netwerk instellingen of annuleren), klik op netwerk instellingen, krijg een halve seconde alle draadloze netwerken te zien en vervolgens springt dat beeld weg terug naar het beeld met de apps e.d....als ik dan weer naar netwerk instellingen ga en ik druk op netwerk zoeken dan blijft hij even zoeken en springt hij weer terug naar het vorige menu...

Iemand anders misschien een idee :( ?

Als laatste optie van mijn kant, heb je de software al gecontrolleerd op updates?
Dit kan je evt. ook doen via de pc en een usbstick, misschien dat dat help....

Als laatste optie van mijn kant, heb je de software al gecontrolleerd op updates?
Dit kan je evt. ook doen via de pc en een usbstick, misschien dat dat help....

Zojuist de firmware gedownload en op een usb stick gezet, vervolgens in de tv gestopt en naar instellingen gegaan.

Bij het menu staat dan Software Update, deze kan ik alleen niet selecteren, de tv zegt dan Functie niet Beschikbaar.

Ik ga de tv resetten...

Reset heeft niks uitgehaald, kan niet updaten met usb en nog steeds geen netwerken vinden.

Ik heb een soortgelijk probleem volgens mij. Op het moment dat ik een zoek opdracht naar draadloze netwerken doe, komt er een zoekscherm in beeld wat vervolgens na een tijdje verdwijnt zonder resultaten. Ik had de TV voorheen met een kabel aangesloten maar die had ik weg gehaal en hij heeft een tijdje geen netwerk verbinding gehad. De stroom is bij mij ook van de tv geweest en ik heb de TV inmiddels ook nog een keer aan de kabel gehad en naar updates laten zoeken. Er is hiermee een update voor Smarthub en de TV zelf gevonden en geïnstalleerd maar het probleem is niet opgelost. Het resetten van de TV lijkt me ook de oplossing niet aangezien hierbij al wordt vermeld dat het alles reset, behalve de netwerk instellingen.Ik heb een Samsung UE40ES7000 Smart TV.

Ik heb een soortgelijk probleem volgens mij. Op het moment dat ik een zoek opdracht naar draadloze netwerken doe, komt er een zoekscherm in beeld wat vervolgens na een tijdje verdwijnt zonder resultaten. Ik had de TV voorheen met een kabel aangesloten maar die had ik weg gehaal en hij heeft een tijdje geen netwerk verbinding gehad. De stroom is bij mij ook van de tv geweest en ik heb de TV inmiddels ook nog een keer aan de kabel gehad en naar updates laten zoeken. Er is hiermee een update voor Smarthub en de TV zelf gevonden en geïnstalleerd maar het probleem is niet opgelost. Het resetten van de TV lijkt me ook de oplossing niet aangezien hierbij al wordt vermeld dat het alles reset, behalve de netwerk instellingen.Ik heb een Samsung UE40ES7000 Smart TV.

Klinkt inderdaad hetzelfde, ik heb op dit moment nog geen oplossing gevonden :(

Ik heb het probleem bij Samsung gemeld. Als ik een oplossing heb laat ik het wel weten.

Ik heb het probleem bij Samsung gemeld. Als ik een oplossing heb laat ik het wel weten.

Dat zou fijn zijn :) Ik neem binnenkort contact op met Media Markt waar ik hem gekocht hebt (heb nog garantie) en/of de verzekering die ik erbij afgesloten heb toen.
Mocht ik iets vinden of horen wat je kan helpen dan laat ik het ook hier weten.

Vandaag is er een monteur bij mij aan huis geweest en hij heeft een onderdeel vervangen. Hiermee is het probleem voor mij verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan