Samsung Smart TV + NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb onlangs een Smart TV van Samsung aangeschaft (UE46ES8000) en hierop is een NAS aangesloten zodat ik films kan bekijken. Nu kan ik de films bekijken, maar kan ik de film niet tussentijds pauzeren of voor- of achteruit spoelen.

Wie kan hierbij helpen?

Boerman

Ik weet niet of dit de oplossing is maar ik heb dit probleem ook voorbij zien komen op het forum van UPC. Heb je iets van een mediaserver geïnstalleerd zoals Twonky of Plex. Dat wil ook nog wel eens helpen. Ik weet niet welke geschikt zijn voor Samsung en je mediaspeler.

Bedankt voor je reactie, maar ik maak gebruik van een NAS i.p.v. een mediaplayer.

Dus ik weet niet of dit de oplossing is:o

In mijn bericht stond mediaplayer maar ik bedoel NAS. Ik heb zelf een Synology en een LG tv en die kan ik verbinden met Plex. Ik maak er echter zelden gebruik van omdat er altijd wel iets is. Dan weer geen ondertitel en dan wordt het beeldformaat niet herkend. De verbinding via DNLA is niet zaligmakend. Ik gebruik zelf een losse mediaplayer zonder harde schijf. Speelt alles zonder problemen af. Die staat eigenlijk tussen mijn NAS en tv in.

OK,

Onlangs heb ik ook een Panasonic TV gekocht en hier kan gebruik worden gemaakt van Viera Tool en hier werkt de NAS uitstekend. Ik kan hier ook films pauzeren, voor- en achteruit spoelen. Dit toestel is wel 3x goedkoper dan de smart TV van Samsung. Misschien een verkeerde investering:confused:

Ik denk geen verkeerde investering. Het ligt voornamelijk aan dat DNLA protocol. Ze zeggen dat daardoor alles compatible is maar dat is dus niet waar. Ik had gehoopt met de nieuwe Horizon box van UPC van mijn mediaplayer af te zijn maar dat werkt ook nog niet naar behoren. Een mediaspeler is voorlopig nog de beste oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan