Samsung smart tv speelt mijn .iso bestand niet af via externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mofla

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Hallo,

Ik heb een probleempje.
Ik heb een aantal 3d films op mijn externe harde schijf gezet dit zijn allemaal .iso bestanden.
Als ik de externe harde schijf aansluit op mijn tv zie ik de bestanden niet.
Wat kan ik hieraan doen?

groetjes tom

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl,

Waarschijnlijk worden iso bestanden niet ondersteund op de Samsung als dat zo is of omzetten naar een bestand die wel wordt ondersteund of een mediaspeler kopen .

bedankt voor de reactie.
Weet je toevallig naar wat voor een bestand ik dit kan omzetten?

groetjes

tom

Hoi,

Zal je even in de gebruiksaanwijzing van de samsung moeten zoeken welke bestanden hij wel ondersteund, of even type Samsung geven

Pak eerst de ISO even uit, dat kan met Winrar en zie welk type videobestand er in zit.

Bedoel je als ik al gewoon uit hebt gepakt met winrar en dan nog een keer de iso zelf uitpakken?

Heb even flink gezocht en kom tot de conclusie dat je eerst moet formatteren via de TV. Als je HDD aansluit en op de opname knop druk zal hij vragen of hij geformatteerd moet worden. Hierna is hij geschikt voor de PVR functie aldus Samsung. Dit is een opname functie en waar ik ook kijk ik zie nergens ondersteunende formaten in de specificaties dus ik vraag me af of de TV uberhaupt wel geschikt is voor het afspelen vanaf HDD.

Mijn advies zou zijn om eerst te formatteren en er dan eens een .avi op te zetten als test.
Speelt deze ook niet af dan zou ik even contact opnemen met Samsung. Ben zelf erg tevreden over hun service.

Het is aan te raden om eerst de HDD op uw PC te formatteren. Als u dit gedaan heeft, volg dan onderstaande stappen om uw HDD van uw televisie te formatteren.

1. Verbind de HDD op de USB-aansluiting (USB1) van uw televisie.
2. Druk op de opnametoets van de afstandsbediening.
3. Kies voor JA op de melding die in beeld verschijnt om de HDD te formatteren en druk op ENTER.
4. De HDD wordt vervolgens getest en hierna kan het apparaat gebruikt worden voor de PVR-functionaliteit.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Gezien wat in de gebruiksaanwijzing staat zou dat voldoende moeten zijn zie bijlage.

Bijlagen

• Samsung.jpg
    Samsung.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 1.584
Hoi,

zal je quote maar verwijderen denk ik zo denk dat je beter kan vragen naar de bedoeling of zoites

Een andere optie is om je computer rechtstreeks op je tv aan te sluiten en zo je ISO's af te spelen. Een simpele HD kaart (met HDMI) is voor 2 of 3 tientjes te kopen.

Dit is een opname functie en waar ik ook kijk ik zie nergens ondersteunende formaten in de specificaties dus ik vraag me af of de TV uberhaupt wel geschikt is voor het afspelen vanaf HDD.

2. Druk op de opnametoets van de afstandsbediening.

TS heeft het over afspelen, niet over opnemen.
Ikzelf heb 2 HDD's aan mijn Philips tv hangen, een voor afspelen en een andere voor opnemen. Werkt perfect. Weet niet of de genoemde Samsung wel de juiste codecs aan boord heeft.

Lijkt mij sterk dat een TV iso's kan afspelen, sommige media spelers kunnen dat, die Philips kan dat wel?

Of hij dat kan, heb geen enkel idee. Maar ik speel dan ook geen iso's op mijn tv af :o

Een ISO is niks anders dan een container bestand en ik denk niet dat de TV dat ondersteund.

@Mofla:
Heb je hem al uitgepakt om te kijken welk type video bestand er in zit?

Topic verplaatst van multi media diversen naar de sectie televisie.

Ben bang dat je hier een nieuw topic over moet starten.
Oke mod's zal wel een foute opmerking zijn:shocked:

Hallo,

Ik heb een probleempje.
Ik heb een aantal 3d films op mijn externe harde schijf gezet dit zijn allemaal .iso bestanden.
Als ik de externe harde schijf aansluit op mijn tv zie ik de bestanden niet.
Wat kan ik hieraan doen?

groetjes tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan