Samsung Star S5230 Email instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
1.895
Hallo
Sinds kort heb ik een Samsung star met internet. Ik wilde graag op mijn telefoon mijn email kunnen bekijken en ik kon dat in het zelfde menutje als bij de inbox bij SMS.

Ik ben al zo ver dat ik mail kan ophalen, maar ik kan nog niet verzenden. Bij verzenden zegt hij: Geen reactie.
Ik zit bij vodafone met het internet op mijn mobiel en heb een email bij Ziggo. Eigenlijk home.nl maar dat is veranderd in Ziggo
Dit zijn mijn instellingen en wat ik heb ingesteld:

Accountnaam
Nour Alchazli

SMTP server
smtp.ziggo.nl

SMTP poort
25

Veilige verbinding
SSL

Type inkomende server
POP3

POP3-server
pop.ziggo.nl

POP3-poort
110

APOP-aanmelding
uit

Veilige verbinding
uit

Downloadlimiet
500

Ophaalopties
Normaal

Op server laten staan
Aan

Mijn adres
n.alchazli@home.nl

gebruikersnaam
n.alchazli@home.nl

Wachtwoord
**********

POP voor SMTP
Uit

SMTP-verificatie
Aan

Identiek aan POP3/IMAP
Uit

Gebruikersnaam
mail06******** (mijn telefoonnummer)

Wachtwoord
**********

Wat doe ik fout? Ik heb erg lang gezocht naar oplossingen. Veel gevonden. Mensen met het zelfde probleem met de oplosingen maar die werken niet bij mij.

Ik heb ook inplaats van mail06******** pop.ziggo.nl geprobeerd maar ook dan werkt het niet

Wat doe ik fout? Ik kan wel mail ophalen maar niet verzenden. iemand hier ervaring mee of ook het zelfde probleem gehad?

Groet
Nour.
 
M.b.t. Ziggo mail is het dezelfde vraag die hier gesteld én beantwoord is.
Juiste instellingen staan in posting #4 in die discussiedraad.

Succes,

Tijs.
 
Dat werkt niet bij mij. Ik moet smtp van vodafone intoetsen.
 
Dat lijkt me onjuist, want arubaman heeft het ook gewoon werkend gekregen vanuit het Vodafone netwerk via versleuteld versturen, waarbij wel degelijk een (ook vanaf Vodafone netwerk) bereikbare SMTP-server van Ziggo wordt gebruikt, alleen op een andere poort dan de standaardpoort (namelijk poort 587 ipv. poort 25, versleuteling aan en verplichte identiteitscontrole):

Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
Poortnummer: 587
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole: Ja
Gebruikersnaam: je e-mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord

Je moet dit uitsluitend gebruiken om mail te versturen met als afzender xxxx@ziggo.nl, dus niet voor afzender xxxx@vodafone.nl etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bij vodafone staat er dit:

Controleer en bewerk hier het account Vodafone Mail of maak het aan via 'Opties' -> 'Nieuw'
Accountnaam: Vodafone Mail
SMTP server: authsmtp.vodafone.nl
SMTP poort: 25
Veilige verbinding: Uit
Server voor inkomende e-mail: POP3
POP3-server: pop3.vodafone.nl of de inkomende server van de e-mailprovider
POP3-poort: 110
APOP-aanmelden: Uitvinken
Veilige verbinding: Uit
Bijlagen toevoegen: Aanvinken
Mijn adres: E-mailadres (bv mail0612345678@vodafone.nl)
Gebruikersnaam: Gebruikersnaam van het e-mailaccount. Voor Vodafone Mail is dit het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord: Wachtwoord van het e-mailaccount
Gebruik POP voor SMTP-verificatie: Uitvinken
SMTP-verificatie gebruiken: Aanvinken
Identiek aan POP3/IMAP4: Uitvinken
Gebruikersnaam: My Vodafone gebruikersnaam. Dit is het gedeelte van het Vodafone e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord: My Vodafone wachtwoord
Kies 'Opslaan' om het e-mailaccount aan te maken
De opties in de menu's 'Verzendopties' en 'Ontvangstopties' zijn naar eigen wens in te stellen
Keer terug naar het beginscherm

Als ik dit intoets, werkt mail verzenden, maar mail ophalen niet meer.
Wat heeft het nu omgedraaid?
 
Lijkt me een vraag voor de helpdesk van Vodafone. Immers: De instructie komt bij Vodafone vandaan.

Tijs.
 
Ophalen lukt, verzenden niet:

Accoutnaam:
Vodafone Mail

SMTP server
smtp.ziggo.nl

SMTP poort
587

Veilige verbinding
TLS

Type inkomende server
POP3

POP3 server
212.54.42.4

POP3-poort
110

APOP aanmelding
Uit

Veilige verbinding
Uit

Downloadlimiet
500

ophaalopties
Normaal

Op server laten staan
Aangevinkt

Mijn adres
n.alchazli@home.nl

Gebruikersnaam
n.alchazli@home.nl

Wachtwoord
*******

POP voor SMTP
Uit

SMTP-verificatie
Aangevinkt

Identiek aan POP3/IMAP
Uitgevinkt

Gebruikersnaam
mail06********

Wachtwoord
********
 
Enige wat ik meen hier te zien is dat je een andere gebruikersnaam gebruikt voor het ophalen dan voor het versturen van mail via de server van Ziggo? Gebruikersnamen moeten gelijk zijn én geldig voor Ziggo.

Tijs.
 
Eindelijk werkt het. Zo heb ik het gedaan en zo moet het bij iemand anders ook werken als je Ziggo en Vodafone hebt en een @home account.

Accoutnaam:
Vodafone Mail

SMTP server
authsmtp.vodafone.nl

SMTP poort
25

Veilige verbinding
Uit

Type inkomende server
POP3

POP3 server
mail.home.nl

POP3-poort
110

APOP aanmelding
Uit

Veilige verbinding
Uit

Downloadlimiet
500

ophaalopties
Normaal

Op server laten staan
Aangevinkt

Mijn adres
n.alchazli@home.nl

Gebruikersnaam
n.alchazli@home.nl

Wachtwoord
*******

POP voor SMTP
Uit

SMTP-verificatie
Aangevinkt

Identiek aan POP3/IMAP
Uitgevinkt

Gebruikersnaam
mail06********

Wachtwoord
********

Ik hoop dat andere mensen hier wat aan hebben want ik heb lang moeten zoeken voor het echte antwoord...
 
Lijkt me verstandig dat je deze instellingen eerst eens goed gaat testen. Vooral mails die je met een @ziggo.nl afzender naar @live.com of @hotmail.com geadresseerden verstuurt.
Ik verwacht dat die mails óf direct als niet af te leveren terugkomen bij jou óf direct bij de geadresseerden in de Ongewenst mailmap verdwijnen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
UPDATE: Ik gebruik mijn mail nu al aardig een tijdje en ik heb totaal geen problemen. Ik voerde elke week een test om te kijken of alles nog werkte. Kreeg altijd netjes bericht terug van verschillende email providers. Het werkt nu. Het bewijs dat hoe ik het gedaan heb, echt werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan