Samsung Syncmaster 172V

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik heb een Samsung Syncmaster 172V monitor. In de handleiding staat dat de Maximum resolutie 1280x1024 75 hz is en aanbevolen resolutie 1280x1024 60 hz.

Echter, als ik hem op 60 hz zet, dan lijkt het net of sommige letters op je scherm vetgedrukt zijn. Als ik hem op 72 hz zet heb ik dit niet. 75 hz, wat dus het maximum is volgens de handleiding kan ik niet eens kiezen. Ik heb gewoon de drivers geinstalleerd van de monitor.

Waarom zeggen ze dat 60 hz aanbevolen is terwijl ik daar dus die letters niet mooi krijg en bij 72 hz wel?

Robbert1978.

Ik heb twee van deze monitoren in gebruik en staan naast elkaar.
Tijdens de ingebruikname zag ik dat de monitoren niet hetzelfde beeld weergaven.
De resolutie en Mhz waren van beide hetzelfde.
1 beeldscherm had ook vette letters dit heb ik kunnen wijzigen in het menu van de monitor, niet via de Hz maar gewoon de licht en donker.
Gewoon even spelen met de instellingen.

En trouwens voor een monitor heb je geen drivers hoor.

Nee klopt voor monitor heb je opzich geen drivers nodig, maargoed ik dacht eens proberen of het helpt.

Maar ik kan hem wel het beste op 60 Hz zetten, wat dus ook in handleiding staat bij aanbevolen resolutie?

Robbert,
Ik heb het op de instellingen laten staan zoals ik ze kreeg. Alleen een beetje aan het spelen geweest met licht,donker helder enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan