Samsung syncmaster 2333HD of LG M2362D?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupske

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Ik zit er aan te denken om een Beeldscherm + TV te kopen die Full HD is.

Mijn oog is gevallen op de Samsung Syncmaster 2333HD en LG M2362D.
Aangezien hiermee ook gewoon de tv ontvanger kan aansluiten.

Ik wil dit beelscherm/tv gebruiken voor mijn Xbox360(hdmi), mijn computer(hdmi) en om tv te kijken(scart).

Ik weet alleen niet uit welk beeldscherm ik moet kiezen, de specs zijn ongeveer het zelfde. alleen de LG heeft 2 scart.
Voor de prijs zou ik de Samsung nemen.Alleen het geluid blijkt drama te zijn.
Ik heb gelukkig wel een 2.1 setje, dus dat probleem heb ik niet.

Alleen over de LG M2362D is bijna geen reactie te vinden. Misschien mensen die hier er ervaring mee hebben?

Ik hoop dat jullie mij kunnen tippen uit welk ik een keus moet maken.
Of wellicht een andere lcd tv Full hd weten die 250 Euro is. miminaal 23 inch.

niemand die een ervaring of een eventuele suggestie heeft?:(

Geen ervaring met de genoemde schermen, maar heb zelf hier drie Samsung schermen en ben daar zeer tevreden over. Twee voor de PC, Syncmaster 2253BW(22 inch) en 1 LE40A656a (40 inch).

Oke! Dat klinkt in iedergeval al goed!

Ik heb zelf het gevoel dat ik toch maar de voor LG moet gaan.

Ik heb ook naar LCD tv's gekeken van 23 inch full hd. is dat scherm toch mooi voordelig.

Als mijn scherm HP 1740 als 1e scherm hou, en die LG als 2e scherm aansluit. en ik wil halvewege ook de xbox er maar bij aan, zou ik dan gewoon het beelscherm af kunnen koppelen? Als je snapt wt ik bedoel:o

Kijk naar een monitor met meerdere aansluitingen, dan hoef je alleen via de "Source" knop de bron te selecteren. Zo kunnen de kabels aangesloten blijven. DOe ik ook met die twee PC monitoren. DVI en VGA aansluiting zitten erop. DVI voor mijn krachtigste systeem en VGA voor mijn "Server" systeem. Kabels blijven zitten ik switch gewoon met een knop op de monitors.

hij heeft 2 HDMI poorten, 1tje zal voor me pc zijn, de andere voor me xbox en scart voor me TV ontvanger. Dus het zal wel goed komen:D

Hoef je toch niet steeds met kabels te rommelen. Aansluiten en vanaf de TV regelen.

Volgens mij is de syncmaster 2333HD ook nog niet eens Full HD:confused:
Bij 1 of 2 websites word aangegeven van wel, maar bij ook helemaal boel dat hij niet full hd is....

Clueless

Hallo!

Omdat ik met ongeveer dezelfde vragen zat, kwam ik op dit bericht op dit forum uit. Vroeg me af of het bevalt om tv via hetzelfde scherm te kijken als je pc scherm?

Wil namelijk hetzelfde gaan doen en heb UPC digitale tv maar weet niet precies of dat aangesloten kan worden, maar neem aan van wel als er een scart-kabel in het scherm kan. Vroeg me alleen af hoe je ziet/hoe het heet als er een scart-kabel in kan, is dat simpelweg de 'tv-tuner'? (dacht dat dat de kabel uit de muur was zegmaar ;) ) (Hoe zie je dit bijv. op kieskeurig.nl bij de specificaties?)

Dus wat ik zou willen weten:
1. bevalt het wel om tv/pc te combineren?

2. enig idee of je hier een digitale tv-ontvanger aansluiting op aangesloten kan worden? (UPC --> Mediabox standaard)
2.a. hoe zie ik of er een scart-aansluiting op zo'n scherm zit? (bij Samsung, zie link onder, staat wel dat het er is, maar als ik op plaatje kijk zie ik er geen en bij LG staat het niet bij kieskeurig.nl)

3. bij zo'n LCD scherm zit dus geen/slecht geluid? En op zo'n LCD scherm kan je dus wel bijv. een dvd-speler met boxen aansluiten? (JVC, oud model, 5.1 - die nu dus aan mijn oude tv zit met scart)

4. is er een speciale kabel nodig voor aansluiting op de pc voor zo'n LCD-scherm of doe ik dit dan gewoon met de normale voedingskabel die nu in mijn 'gewone' beeldscherm zit?

Zelf twijfel ik nu tussen:
Samsung SyncMaster P2270HD en LG W2286L

Heeft iemand advies voor mij?
Wat ik wil is:
- tv en pc op 1 (lcd) scherm gebruiken
- 21'' tot 24'' scherm
- dvd-speler aan kunnen sluiten
- digitale tv-ontvanger aan kunnen sluiten
- afstandsbediening gebruiken voor zappen (zit volgens mij gewoon bij het pakket van upc, zie link boven)
- liefst maximaal 200-250 euro betalen (maar voor kwaliteit kan 300 e ook als het moet)
- indien mogelijk hoofdtelefoonaansluiting

Excuus voor het eventuele hoge rtfm-gehalte. Heb m'n best gedaan om alles op internet te vinden, maar heb hier erg weinig ervaring mee en er is nogal een overvloed aan info waarvan ik het overgrote deel niet begrijp.

Alvast bedankt!

Groetjes,

marjolein

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B196514/cid/8225/LG_ELECTRONICS_M2362D/

Als je een LCD tv wilt binnen jou prijspakketje, en met het beste beeldkwaliteit zou ik voor de LG M2362D kiezen.zie link Voor deze ben ik ook aan het sparen.

Met deze tv/monitor heb je 2 scart aansluitingen. Hiermee kan jij dus je DVD aansluiten en je digitale tv ontvanger aansluiten. En de boxen werken vanuit je dvd speler niet vanuit je tv, dus die werken gewoon.

Met deze tv kan je ook je hoofdtelefoon gewoon aansluiten.

Om je pc aantesluiten op het beeldscherm kan je je VGA kabel of DVI kabel of een HDMI kabel gebruiken(vergeet hierbij niet de drivers te installeren van je videokaart).Je krijg als het goed is ook gewoon een afstandbediening bij de TV waardoor je gewoon kan switchen van beeld. AV idee.

Bij deze tv zitten ook geluid ingebouwd, alleen zoals de meeste lcd, is de kwaliteit niet best. Maar dat is zo beetje met elke tv vind ik.

Hoop je hiermee genoeg te hebben geinformeerd.

Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle reactie! Volgende maand ga ik een dergelijk scherm kopen, laat wel weten of het bevalt (en gelukt is ;) )

Gr, marjolein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan