Samsung TFT 214T flitst uit na 0,5 sec

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funk2005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Ik heb hier 2x een Samsung 214T TFT scherm, deze hebben allebei het volgende probleem.

Als ik de monitor aan zet dan gaat hij pas na eenpaar seconde aan. waarna hij kort (lees 0,5sec) aan blijft en dan weer uit gaat. hij flitst als het waren even aan en dan is het weer zwart. Dit kan ik dan vele malen herhalen met nul resultaat.

Wel is het zo dat heel af en toe de monitor weer aanblijft en het gewoon weer een tijdje doet.

ik heb beide monitoren op verschillende computers geprobeerd (ook was de ene monitor van mijn collega). deze monitoren zijn overigens nog geen jaar oud! maar de service van Samsung laat aan de wensen over.......

heeft iemand dit probleem wel eens gehad? en wat is daarmee gedaan?

Alvast bedankt

Wanneer ik het goed begrijp, hebben beide monitoren exact hetzelfd probleem? En ook op een andere pc?

Sluit tijdelijk een gewone CRT monitor aan, en kijk of er beeld komt.
Indien ja, kijk dan direct even na of de verversingssnelheid misschien hoger is dan 60 HZ en/of een resolutie is gekozen die niet wordt ondersteund door de monitoren.

Nog een vraagje: Gebeurt dat ook bij het opstarten al (dus bij het BIOS scherm, nog voordat Windows wordt gestart) of alleen in Windows zelf? Als het direct gebeurt heb je niets aan de tip die ik boven gegeven heb, en zijn ze (vrees ik) gewoon kapot.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit ruikt heeeeel sterk naar een voedingsprobleem.

Voedingsadaptor , of ingebouwde voeding defekt .

Mits deze slechts 1 jaar oud zijn , en je .. 2 jaar garantie hebt , is de oplossing ... garantie

Peter

P.s. "meestal enkele condensatoren van enkele € die defekt zijn ..."

Hallo

Dit ruikt heeeeel sterk naar een voedingsprobleem.

Voedingsadaptor , of ingebouwde voeding defekt .

Mits deze slechts 1 jaar oud zijn , en je .. 2 jaar garantie hebt , is de oplossing ... garantie

Peter

P.s. "meestal enkele condensatoren van enkele € die defekt zijn ..."

Maar toevallig 2 monitoren te gelijk?
Dnties zat misschien wel in de goede richting met de vernieuwings frequentie.

Sluit tijdelijk een gewone CRT monitor aan, en kijk of er beeld komt.
Indien ja, kijk dan direct even na of de verversingssnelheid misschien hoger is dan 60 HZ en/of een resolutie is gekozen die niet wordt ondersteund door de monitoren.

Nog een vraagje: Gebeurt dat ook bij het opstarten al (dus bij het BIOS scherm, nog voordat Windows wordt gestart) of alleen in Windows zelf? Als het direct gebeurt heb je niets aan de tip die ik boven gegeven heb, en zijn ze (vrees ik) gewoon kapot.

Succes,

Tijs.

Ten eerste allen bedankt voor de reacties!

- CTR monitor werkt gewoon. dat is geen probleem. en kan daarom ook wel verder werken.
- heb dit probleem ook als je opstart dus dat maakt niet veel uit.
- de instelling van het scherm staat op 60Hz en resolutie van 1600x1200 (digital (DVI) en anoloog) dat is de optimale instelling (geeft hij tenminste aan). naar mijn inzien heeft dit er ook geen invloed op.
- Overigens zijn de 2 beeldschermen niet op het zelfde moment kapot gegaan, hier zat een maand of 2 tussen :) maar Samsung heeft de eerste nog niet opgehaald voor reparatie...

gr Erik

Laatst bewerkt:
Hallo

Tsja .... 2 monitoren met dezelfde fout .....

Ik heb hier soms ettelijke dezelfde toestellen met identiek dezelfde fout .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan