Samsung TV aansluiten op Macbook Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo,

Ik wilde graag mijn 24 inch Samsung Syncmaster T240HD aansluiten op mijn nieuwe 15 inch macbook pro. Hiervoor heb ik een MinidisplayPort to HDMI adapter gekocht bij de macstore. Ik had van te voren al ingecalculeerd dat de weergave niet een 100% kopie zou zijn van de laptop, maar het resultaat is erg matig. Onscherpe tekst en de kleuren zijn ook niet waarheidsgetrouw en onderin het scherm ontstaat een storing. Is er een betere manier deze tv te koppelen aan de laptop?

Gr. Rick

welke aansluiting zit er op die adapter ?

ik zie het al hdmi, vreemd dat ie dan zo slecht beeld geeft

misschien omruilen voor een ander als ie storingen geeft, want dat lijkt me ook niet echt goed

het zou ook nog kunnen liggen aan de aansluiting die op je mac book zit

als je een tv hebt met hdmi aansluiting probeer dat ook is even uit dan of daar verschil in zit

Laatst bewerkt:
Ja heel vreemd. Het is inderdaad een HDMI aansluiting op die adapter. Ik gebruik de Thunderbolt aansluiting, maar daar kan het toch niet aan liggen bij zo'n nieuwe laptop?

Heb net wel het een en ander online gelezen over beeldschermen aansluiten op Mac, schijnt dat DVI stukken beter werkt. Nou heeft de A Mac winkel het fantastische beleid dat een product na het openen niet meer geruild mag worden, maar even proberen de verpakking netjes te lijmen.

Update: ik heb MinidisplayPort to HDMI adapter weten te ruilen voor een Minidisplayport to DVI en het werkt veel beter. Scherp- en schermvullend beeld. DVI tussenstukje was 5 euro duurder (30 euro).

Grt.

mooi om te horen dat het is opgelost :thumb:

wel vreemd dat dvi beter beeld geeft dan hdmi :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan