Samsung TV & Cinema Set

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anonymouz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Hallo,

Ik had een Samsung tv, aangesloten via hdmi met de pc en via een blauw en wit kabeltje van mijn tv naar mijn cinema set, hierdoor had ik via de set geluid vanaf mijn pc en tv..
Nu heb ik een nieuwe tv gekocht, maar als ik de rode en witte kabel aansluit hoor ik geen geluid.. Wie kan mij helpen?

Ik heb een Samsung Le32d550 TV & MM-DG25 set..

Nog hartelijk welkom op helpmij.nl.
Bedoel je in de eerste zin een blauwe kabel, niet een rode? Want anders zouden die stekkers er hetzelfde uit moeten zien als die rood, witte.
Wil je alleen maar geluid horen via je home cinema of wil je ook dvd's kunnen afspelen? Anders moet je 'm met twee stekker vastmaken. Als je een rode en witte kabel naar je home cinema hebt: zitten ze linksonder (van achter gezien)?

Hoi,

in mijn vorige tv zaten de rode en witte kabel in de cinema set en in mijn tv.. hierdoor had ik het geluid op mijn tv, speelde hij dvds af en had ik geluid vanaf mijn pc.. zo zou ik het graag weer hebben..
maar als ik de rode en witte kabels op dezelfde manier aansluit doet hij niets.. geen geluid dvd of wat dan ook..

Dus als ik het goed begrijp: de vorige tv had 2 rode en 2 witte aansluitingen. Daar waren de pc en het hc-set op aangesloten. Waren ze allebei dan niet met een andere kabel met de televisie verbonden? Anders zou er alleen maar geluid doorheen gaan.
Ik kijk nu even goed naar de specificaties, en dan kom ik op de volgende eisen:
1. om geluid te krijgen, moet de de 3,5mm kabel van je pc in de groene aansluiting van je pc en in de passende aansluiting in je tv
2. om beeld te krijgen moet de beeldschermkabel in de blauwe trapeze-vormige aansluiting op de computer aangesloten worden en in dezelfde aansluiting op de tv.
3. om beeld en geluid te krijgen via de hc-set, moeten de rode, gele en witte aansluiting (of de grote brede stekker, of de groene, blauwe en rode stekker) op de goede aansluitingen van je hc-set en je tv worden aangesloten.

Nee geen 2, 1 rode en 1 witte.. en de pc was via HDMI aangesloten.. dus als ik mijn beeldschermen uitbreidde, en mijn tv op de pc zender zette had ik ook geluid via mijn pc.. misschien dat je het zo beter begrijpt haha

Maar wil je dvd's af kunnen spelen vanaf je hc-set?

Dan kan je het beste ke hc-set met scart aansluiten, heeft hij een tv-sound mode? Dan zou hij in principe ook het geluid van je pc mee moeten nemen, als die aanstaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan