Samsung tv gaat na verhuizing niet meer aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabeau77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2015
Hallo,

Na mijn verhuizing wil mijn Samsung televisie niet meer aan. Er brandt geen lampje meer. Hij reageert helemaal nergens meer op. Ik heb het stopcontact al getest en daar ligt het niet aan. Samsung zegt dat het buiten de garantoe valt (tv is al 4 jaar oud) en wil een monteur langs sturen, maar dat kost natuurlijk heel veel geld en dat heb k nu echt even niet.

Ik heb nooit problemen met mijn tv gehad en de verhuizers zijn er heel voorzichtig mee omgegaan. Het enige wat er is gebeurd is dat de stroom eraf is geweest. Kan er daardoor iets kapot gaan?
Is er iets wat ik zelf kan doen?

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet,
Isabeau

Zal openmaken worden, misschien de voeding is gezekerd met een glaszekering maar je vermeld het type nummer niet.

De stakker er al een paar keer in en uit gedaan?

Voor wat het waard is: de voeding is héél gemakkelijk zelf te vervangen en gelet op de aard van je probleem, zou ik gokken op een defecte voeding, echter, omdat het na een verhuizing is ontstaan, is zeker ook het losraken van een kabeltje niet ondenkbaar. Schroef de achterkant eens los en doe een optische check.
Een voeding die door een verhuizing defect raakt is aan de ene kant ook niet echt logisch, een kabeltje dat los is geschoten wel.......

Laatst bewerkt:
zit de voeding kabel er wel goed in? anders een andere voeding kabel proberen als het kan

Lol, niet eens aan gedacht, zou wat zijn, stekker er niet goed in bij de TV.

Hallo

Het niet meer willen opstarten van een geschakelde voeding nadat deze een poos volledig spanningsloos is geweest is een veel voorkomende fout.

Mocht dit toestel nooit volledig uit zijn geweest in de 4 voorgaande jaren , maar altijd op "standby" hebben gestaan , is een "defekte" voeding , met de door u vermelde symptomen het meest plausibel.

Defekte/uitgedroogde voedingscondensatoren zijn zo goed als zeker de hoofdoorzaak.

Meestal zijn er slechts enkele defekt , die 2X niks kosten.

Een deftige lokale t.v. technieker zal met deze symptomen direkt weten hoe laat het is ...

Het goedkoopste is uiteraard zelf doen , of een hobbyist met ervaring en het nodige materiaal.

Hier te zien met wat ik bedoel:

https://www.youtube.com/watch?v=Ytw57212X2o

Jammer genoeg heb je geen typenr vermeld , waarmee je mogelijk nuttige antwoorden uitsluit ...

Peter

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb uiteraard gekeken of de stekker er echt goed in zit. Ik heb er ook een vriend (die overigens verder geen verstand heeft van televisies) naar laten kijken. Die dacht eerst dat het misschien aan het kabeltje lag, dat dat kapot was of zo. Maar toen hij een schok kreeg bleek daar in ieder geval gewoon stroom op te staan :rolleyes: We hebben ook alles nog een keer opnieuw aangesloten en hem ook in een ander stopcontact gedaan. Hij bleef zwart.

Mijn broer dacht dat het misschien een kapotte zekering zou zijn. Maar ik vind dat verhaal van Peter over de voeding ook plausibel. De tv heeft inderdaad in al die jaren altijd op standby gestaan. Wat ik nog ben vergeten te vertellen is dat de tv 7 weken in de opslag heeft gestaan bij het verhuisbedrijf. Hij is dus 7 weken volledig spanningsloos geweest.

De opslagruimte was uiteraard wel gewoon geïsoleerd. Verder werkt alle andere elektronica die in de opslag heeft gestaan nog prima, behalve de tv dus.

Maar wat nu? Zelf de tv open maken en kijken of er iets te zien is aan de voeding? Ik zou echt niet weten door wie ik hem hier in het dorp waar ik woon moet laten repareren... En bij Samsung zelf betaal ik de hoofdprijs.

Het type nummer van mijn tv is: UE40B6000VP (Samsung). Misschien dat dit nog meer info oplevert?

Bedankt alvast!

Verhuisbedrijf aansprakelijk stellen? Zal wel lastig worden met bewijs...
Inboedelverzekering werd al genoemd.

Hallo

Heb kontakt opgenomen met een lokale kennis die ook frequent herstellingen doet ...

Blijkbaar zou er op de voedingsprint van dit model 2 relais zitten....

Een veel voorkomend fenomeen bij dit model , zou blijkbaar gescheurde soldeerverbindingen zijn tussen relais / een printplaatje en het voedingsmotherboard ???

Ik vermoed dat deze relais op een printje zijn gemonteerd , die dan weer op het motherboard werden gesoldeerd....

Mits dit toestel reeds langer op de markt is dan vandaag , hebben de samsung techniekers dit defekt "uiteraard" ook al meegemaakt....

Er is veel meer geld te verdienen door een "technieker" langs te laten komen , of dat men deze (rudimentaire) info domweg via de telefoon geeft...

Let OP:

Indien al het bovenstaande voor u "chinees" is .... zeker niet zelf aan komen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring in deze materie ...

Hopelijk heb jij , of iemand die deze info ooit mocht lezen , er iets aan ...

In tegenstelling tot zo goed als al mijn eerdere antwoorden heb ik dit niet uit ervaring , maar via ... via , die betrouwbaar is ...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan