Samsung tv hapert via optische kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapbouwman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2012
Hallo,
Sinds een jaar heb ik een Samsung tv met Samsung Blu-Ray homecinema gekocht. Via de optische aansluiting kon ik tv kijken via het geluid van de home cinema. Sinds een aantal dagen werkt dit echter niet meer goed. Het beeld en geluid hapert en staat na een tijdje stil. Het lijkt er dus op dat de optische aansluiting niet meer goed werkt.
Als ik de tv zonder home cinema aan heb staat werkt beeld en geluid prima.

Het heeft gewoon een jaar gewerkt zonder problemen.

Een nieuwe optische kabel is vrij duur, dus ik dacht ik probeer het eerst hier. Het kan natuurlijk zo zijn dat de optische aansluiting van de home cinema of van de tv stuk zijn, maar het is nogal een gedoe om dat uit te zoeken...

Wie heeft er tips voor mij? Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik ben toch echt bang dat de optische kabel kapot is. Misschien de televisie naar achteren geschoven? Zit er een knik in de kabel?

Volgens de mediamarkt kan het bijna niet aan de optische kabel liggen, omdat die alleen het geluid doorgeeft en niet het beeld.
Zij denken dat het signaal niet sterk genoeg is of de CI+ module werkt niet goed.
Ik ga nog even op onderzoek uit.
Bedankt voor de tip! Als er nog meer tips zijn dan zijn die uiteraard welkom!

Zit er dan misschien een knak in de coax kabel naar de televisie? Misschien knak je die net als je de optische kabel erin steekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan