Samsung U900 Soul opslagkaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Hoi,

Ik heb dus sinds gister de nieuwste samsung u900 soul maar nu wil ik er dus nog graag een geheugenkaartje bij hebben. Volgens de site heb ik een micro SD (transflash) nodig maar is dit hetzelfde als een gewone micro SD? En tot hoeveel gb kan je in een gsm stoppen?

Mirco SD Transflash en gewoon micro SD is hetzelfde (ik heb precies deze vraag hier vorig jaar ook gesteld over de U600 :)).

Ik zie nergens iets over het maximale geheugen, alleen dit:
Maximum capacity of memory card
Information not provided
Heb je dus niets aan...

oke dan haal ik gewoon een kaartje van 2 gb, daar heb k wel genoeg aan. Thx!

Jep, ik heb er nu een van 1 GB en daar passen al mijn lievelingsliedjes wel op. En de foto's/video's natuurlijk, heel handig. Groter dan die 2 GB zou ik niet gaan, want mijn U600 is met die 1 GB al teleurstellend langzaam...

ik zag wel dat ze kaartjes hadden die wat duurder waren maar die wel een stukje sneller zijn, dat zou dus nog wel te overwegen zijn..

Die van mij was inderdaad de goedkoopste. ;)

gelukkig kosten de kaartjes niet veel meer. 2 GB kingston zag ik op marktplaats voor 8,99 inclusief verzenden. Maar merk je het echt goed dat ie zo traag is? En dan vooral met muziek of ook met foto's?

Ja, bij het benaderen van de muziek op het kaartje is hij duidelijk een stuk langzamer dan bij muziek op de telefoon zelf (soms moet ik wel 5 à 6 seconden wachten, en dat is erg veel als je direct muziek verwacht, tel maar eens na ;)). Tijdens het afspelen van muziek is álles vertraagd. En het fototoestel is zowieso langzaam, ook als je de foto's niet direct op de geheugenkaart laat opslaan.

Maarja, een U600 is niet hetzelfde als een U900, je mag wel verwachten dat ze wat problemen hebben verholpen in de U900.

ik mag idd hopen dat ze zoiets wel verholpen hebben anders ******* ik hem het raam uit:cool:. Koop eerst wel ff een kaartje van kingston, echt voor de muziek heb ik mn foon ook niet. Meer voor de foto's. Zal het resultaat nog wel een keertje mailen:D

Ik moet zeggen dat de oortjes wel van kwaliteit zijn!

Ik zie de mail wel verschijnen. :p

de oortjes heb ik nog niet getest. Er zat wel een erg coole bluetooth headset bij, niet zo'n enorme lompe zoals je vaak ziet maar een flitsende zilveren. Ben blij met mn foon:cool:

Oh, die heb ik niet gehad! :shocked::p

Die van mij functioneert verder trouwens ook prima hoor, mooie telefoon.

Sdhc

- inderdaad transflash en micro sd is hetzelfde
- zelfs SDHC (hoog capaciteit, >2GB) pakt het, ik heb het getest t/m 8 GB
handig als je in een mobiel telefoonzaak werkt

- alleen jammer dat overgaan van ringtone en luisteren van gesprekken zacht is, volgens mij is
de toestel zo vol ingepakt dat er geen externe speaker meer inpast
en als je 3G (GPRS) aanzet, lijkt het op dat bereik een paar balkjes minder wordt

hoop dat allemaal met volgende software/firmware update gefixt zal gaan worden

Laatst bewerkt:
ja dat van die ringtone en de gesprekken was me ook al opgevallen, d8 al dat het aan mij lag. Verder ben ik zeer tevreden mee maar dat is idd een minpuntje. Mn geheugenkaartje werkt perfect, geen vertragingen oid.

Het gaat pas traag reageren als je een stuk of 500 foto's op je kaartje en U900 moet elke keer van 5 MP naar klein '"verkleinen" zodat je op je toestel allemaal voorbeeld foto's kan zien (maar ja das normaal, U900 is geen PC), maar voor verder rest is een chic strak toestel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan