Samsung UE37C6000 aansluiten op Dell inspiron 9300 (ATI RADEON mobility X300) via DVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

clonen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Beste,

ik probeer al enkele dagen tevergeefs mijn laptop aan te sluiten op mijn tv.
Mijn laptop (Dell inspiron 9300) met videokaart ATI Mobility Radeon X300 heeft een DVI uitgang en mijn TV (Samsung UE37C6000) heeft een hdmi ingang.

Hiervoor heb ik een koppelstuk dvi naar hdmi in mijn pc geplugd en hierop mijn hdmi kabel aangesloten. De connectie is er maar wanneer ik mijn pc wil koppelen met mijn tv (Fn+F8) geeft hij de boodschap dat de resolutie niet ondersteund wordt.

Mijn TV staat op source HDMI1 (Dvi) met als gewijzigde naam DVI/PC ingesteld.

De resolutie van mijn pc bedraagt standaard en maximaal 1440x900 en de resolutie van mijn TV is 1920x1080.

Via Catalyst control center van ATI ben ik er al wel in geslaagd van mijn pc op resolutie 1920x1080 te krijgen (ook al past het beeld nu niet meer op mijn scherm) en om dan via extended desktop een uitbreiding van mijn pc scherm op de tv te krijgen.
De beeldscherpte is echter verre van perfect (hoewel ik deze wel 1 maal perfect heb gekregen). Vreemd genoeg moet ik beeldscherm 2 op 30hz zetten om beeld te krijgen. Bij andere frequenties helemaal geen beeld (in tegenstrijd volgens de handleiding van samsung waar 60hz staat beschreven voor 1920x1080)

Als ik echter een ander optie neem zoals clone of wanneer ik mijn tv als primair en als enig scherm wil laten functioneren krijg ik wederom de melding dat de resolutie niet wordt ondersteund. Dit ondanks dezelfde instellingen als bij extended desktop.

Als ik dan in de modus extended een game ofzo wil afspelen dan krijg ik wederom de foutmelding ivm de resolutie en loopt heel de boel vast.

Dus wat zou ik nu willen bekomen?

Dat mijn tv gewoon als computerscherm kan dienen zonder enige beperkingen. Dus dat wanneer ik een game speel of een film kijk dat dit zonder problemen lukt.

Ik vermoed dat het probleem voornamelijk ergens in de resoluties en frequenties zit maar het lukt me maar niet om het naar behoren te doen werken.

misschien nog even ter info: op mijn pc draai ik windows XP home edition.

Alvast bedankt!

Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan