samsung ue40d6300 led 3D

Status
Niet open voor verdere reacties.

JerryM

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
samsung 40d6300 led tv, aangekocht januari 2012. Nergens geen informatie over welk type 3D bril te vinden (IR of Bluetooth ?), niet in handleiding en niet op site van samsung of elders.
Vanaf 2010 zijn het normaal gezien bluetooth brillen, maar volgens verkoper is deze nog met IR (hij wist het niet zeker). Contact opgenomen met samsung service en na wat zoekwerk zou het normaal IR uitvoering moeten zijn.
IR brilletje aangekocht en krijg geen synchronisatie met tv. Dus: tv aan in 3D modus en knopje aanzetten bril gedurende 3-5 sec ingedrukt houden in linker benedenhoek van tv. Normaal moet hier verschijnen 3 d bril is gekoppeld aan tv ( of zoiets). Echter dit verschijnt niet en heb geen 3 D beeld maar wazig dubbel beeld, dus 3 D bril werkt niet.
Of zou het dan toch een bluetooth bril moeten zijn???

Wie kan helpen?

Heb op meerdere plaatsen tegenstrijdige antwoorden gevonden. De éne zegt ssg 2100 (is het oude type met IR systeem) en andere zeggen ssg 3100/3050/3700 ( dit zijn de bluetoothtypes). Heb getelefoneerd met samsung service zelf. Hebben zitten zoeken en kwamen achteraf met een niet-overtuigend antwoord dat het IR zou zijn. Op weer andere sites heb ik dan weer vernomen bij accesoires van deze tv dat het bluetooth brillen zijn, echter bij de specificatie van die brillen staat dan weer: voor tv vanaf D6400 terwijl deze een D6300 is.
Wie heeft een echt duidelijk antwoord of wie weet welk signaal IR of bluetooth deze tv gebruikt voor 3D brillen;

Yep puppie, deze sites heb ik ook al allemaal overlopen. Echter zonder sluitend resultaat welke type bril je nodig hebt voor mijn tv. Daarom gevraagd aan verkoper en deze wist het niet omdat er door samsung een verandering werd doorgevoerd betreffende IR en bluetooth overdracht naar brillen toe. Zoals eerder gezegd wisten ze het bij samsung service het ook niet helemaal zeker betreffende deze tv. Men zei "aarzelend" IR maar zeker niet overtuigend. Overal zitten zoeken op internet en meningen zijn verdeeld. Als je de bluetoothbrillen bekijkt zeggen ze allemaal voor D6*** TVtype maar verder in de specificaties van de bril vindt je terug: geschikt vanaf tv D6400 en hoger.
Heb op aanraden van samsung service dan maar een IR type gekocht ( via ebay ) maar kan niet synchroniseren met tv (krijg geen verbinding met tv). Dus meer dan waarschijnlijk zal het dan WEL een bluetoothtype zijn. Echter, wil nu 100% zijn alvorens eentje aan te kopen. Misschien is de IR bril wel de juiste maar is hij stuk, wie weet......
Maw. wie weet welk signaal een tv UE40D6300 uitzend voor 3D brillen !

Ach joh, ik heb 'n Samsung en ****.. ik wou dat ik m'n Sony Bravia niet zomaar overgedaan had aan m'n broer. Wát 'n ellende die halfvolmaakte techniek waar ik óók nog 'ns driekwart niet van gebruik (omdat ik desktop/laptop heb). Afijn, er zal wel weer een medewerker van Samsung een antwoord komen geven op hoe het half kan...

Zou al blij zijn indien er een echte medewerker van samsung zich de moeite wil doen om het echt uit te zoeken hoe het zit met deze tv, want blijkbaar is de eerste info die ik verkregen heb van samsung service niet het juiste antwoord geweest met als gevolg dat ik nu waarschijnlijk opgescheept zit met een niet bruikbaar 3D bril voor mijn tv.

Heb zelf, zonder in 'n soort klaagzang te vervallen, meermalen contact gezocht en gehad met helpdesk van Samsung. Tot m'n ontsteltenis was men totaal niet op de hoogte van nieuwere modellen en kon men dus geen advies geven - de primaire taak van een helpdesk. Veel werk nog te verzetten daar!

Maar goed, daar ben je nu ook niet verder mee geholpen :confused:

Antwoord van samsung: Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Televisie.

De volgende brillen zijn compatibel met de D6300 televisie:

SSG-3700CR
SSG-3300CR
SSG-3300GR
SSG-3100GB

Andere brillen worden niet ondersteund.

Andere site reageert: Beste,

Alle Samsung SSG-3xxx brillen zijn compatibel (allen Bluetooth technologie).

DUS ---> de D6300 is wel degelijk bluetooth en NIET IR zoals samsung eerder zei !

Hopelijk help ik hiermee andere mensen op dit forum betreffende dit probleem.
PS: IR 3D bril is nu te koop op het internet, mss geïntresseerden? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan