Samsunng Chat 335 kan geen Wifi verbinding maken met Ziggo router Cisco

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans2012

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hallo,

heb onlangs een Samsung Chat 335 gekocht voor m'n dochter. Leuk apparaatje, alleen het lukt me niet om een Wifi verbinding tot stand te brengen met een Zigoo modem (Cisco EPC 3925). Het vinden van mijn netwerk lukt wel evenals het invoeren van de netwerksleutel. In het schermpje van de telefoon komt een blauw bolletje met twee blauwe halve maantjes erboven. Dat lijkt er wel goed uit te zien.

Als ik Internet op wil, dan komt er uit het onderste blauwe bolletje aan de rechterkant iets van een oranje pijltje (naar rechts). Na een seconde op 20 komt de melding "verbinding mislukt". De gebruiksaanwijzing van de Samsung is zeeeer summier en behandelt helaas geen "problemsolving". Ik heb geen flauw idee hoe ik de Chat335 aan de "praat" moet krijgen...:D

Iemand een goed idee?

Hallo Hans.

Hoogstwaarschijnlijk WPA2 maar dat kun je op de andere PC zien die via het draadloze netwerk naar je modem gaat. Als je dat hebt controleer dat eens. Anders fabrieksinstellingen (maar let op) als je nog niet teveel hebt ingevoerd anders ben je alles kwijt. foto's adressen en weet ik al niet meer.

Ik ben er denk ik inmiddels achter. De Ziggo router Cisco EPC 3925 heeft een 802.11n frequentie. De Samsung (en vele andere mobieltjes) draaien op 802.11g dat is een lagere frequentie. Je kan de router omzetten naar de g standaard, maar dat heeft weer andere nadelen (snelheid verlies). Ik heb tegen m'n dochter gezegd dat als je wil internetten, ze maar een laptopje moet gebruiken. Is ook beter voor haar ogen.. en ik vind persoonlijk internetten via je mobieltje toch een beetje behelpen.

Hallo Hans mooi werk dan van je. Zet even de vraag op opgelost, zodat andere er ook van kunnen profiteren. Dank voor je terug koppeling. Groet. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan