Samtron 94 V

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebelsider

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Sinds kort kreeg ik de boodschap "system battery low voltage". 'K was niet echt gehaast om batterijtje te vervangen tot ik last kreeg met mijn computerscherm...

Batterij eventjes vervangen en alle problemen zouden wel weer opgelost zijn dacht ik...

Batterij vervangen, in het Bios datum en tijd terug ingesteld - de rest hoefde niet aangepast te worden want nog correct - opgestart en inderdaad "low system battery voltage" waarschuwing was verdwenen.

Jammer genoeg waren de problemen met mijn scherm er nog steeds. Kan het niet goed uitleggen maar deze foto zegt meer dan genoeg denk ik http://twitpic.com/12h6xs

"Mooie" flikkerende lijnen in de meest verschillende kleuren :mad: Soms lijkt het even te helpen als ik het thema verander naar windows klassiek en dan terug naar mijn huidig thema maar een garantie is dat niet echt. Na mijn cd / dvd drive die er enkele maanden geleden de brui aan gaf kon ik dit echt wel missen.

Voorheen nooit problemen gehad met monitor, ook niks van instellingen of zo veranderd...

Gescand op virussen, spyware en andere rommel (ook in veilige modus) maar zoals verwacht geen problemen gevonden...

Iemand een idee hoe en of dit nog valt op te lossen ?

Lijkt mij een kapotte grafische kaart.

Sluit de monitor eens aan op een pc waarvan (tot nu toe) de grafische kaart zéker in orde was.

Succes,

Tijs.

Hoi,

Lijkt me een driverprobleem. Het kwam ook voor na de installatie van SP1 voor Vista ......
Opnieuw installeren van de driver voor de grafische kaart loste het probleem toen op ....

Probeer dat zelf ook eens.

driver uninstalled en meest recente driver voor ati radeon 9800 (9.11) geinstalleerd maar noppes.

Scherm op andere pc aansluiten lukt pas ten vroegste vanavond of morgenvroeg. Er is nl ook nog zoiets als werk :p

'K houd jullie op de hoogte...

Monitor even verwisseld met die van mjin zus haar pc. Haar monitor op mijn pc (andere kabels voor de aansluiting) = zelfde resultaat nl verticale strepen verspreid over het scherm. Denk dus wel dat ik er mag van uit gaan dat het de grafische kaart is die het probleem is...

Geen idee wat zo'n kaart kost. Is het de moeite om de grafische kaart te vervangen of is het beter om direct een andere pc te kopen. Gezien het feit dat mijn cd / dvd speler er enkele maanden geleden ook al de brui heeft aan gegeven...

Iemand tips of een idee?

Wellicht toch een goed idee om ook de videodriver te updaten (tip van vanveelen). Het is in ieder geval duidelijk dat het probleem op je pc zit en niet in de monitor.

Verder kan ik je qua hardware(-vervanging) geen tips geven, want dat is niet mijn expertise.

Succes,

Tijs.

Hoi,

Haal 'm er uit en neem hem mee naar een computerwinkel ---

Toch nog even dit:

Tijdens een recente virus / spyware scan gemerkt dat het probleem erger word naarmate het cpu of geheugen gebruik groter word. Hetzelfde tijdens filmpjes bekijken op youtube of gelijkaardige sites. Gewoon surfen lukt wel zonder constant geflikker, maar van zodra je iets nodig hebt dat intensief gebruik maakt van het geheugen gaat het goed fout...

Wou nog juist even vragen of het ook aan mijn (ram ?) geheugen kan liggen voor ik de videokaart er uit haal ?

Dat zou best kunnen. Ook kan temperatuur een oorzaak zijn.
1. Sluit Windows, haal de stroom helemaal van je computer af, maak de kast open en blaas alles eens goed schoon. Niet vergeten om de ventilatoren 'tegen te houden' omdat ze anders wellicht schade aan de lagers krijgen zodra je met de stofzuiger (of mond) in de buurt komt van die ventilatoren.
2. Maak een opstartcd van hier, het bestand ISO image for creating bootable CD (Windows - zip) uitpakken en het .iso bestand branden met (bijv.) ImgBurn ("Write image file to disc").
Start op van de cd, en laat de geheugentest minstens een uur of 3 draaien en kijk of je fouten krijgt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan