SanDisk 4 GB memory card voor canon digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

petrusaloisius

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Hallo,

Mijn 4GB sandisk card werkt niet op mijn digitale camera van Canon. Nu zegt de helpdesk van Canon dat dit niet kan en alle sandisks compatible zijn met Canon camera's . nu las ik iets over het formateren van dit schijfje, maar ik heb daar totaal geen verstand van. Heb sowieso bijna geen verstand van elke soort van hardware voor computers. Ik heb de card gestopt in mijn computer op de plaats MMC/SD en daar past hij in en moet hij waarschijnlijk ook in gestopt worden gezien het een SanDisk SD is. Het is een pure gok va mij en er schijnt een groen lampje dus dat zal wel een gioed teken zijn. Echter op mijn computer kan ik het schijfje echter nergens traceren, dus formatteren is al weer onmogelijk, ook al omdat er een paar programma;'s gaan vastlopen met de jkaart in de computeruitgang. Toch denk ik dat ik het moet proberen om hem te formatteren, omdat ik ook iets las hierover in de handleiding van Canon waar ook iets werde gezegd over FAT16 wat dat ook mag zijn. Kan iemand mij eniogzins helepen om mijn schijfje te kunnen gebruiken voor mijn camera. Dat zoiets simpels zo moeilijk moet worden gemaakt met de moderne techniek is voor mij een raadsel, maar het lijkt wel steeds moeilijker te worden met al die hardware.

sandisk

Ga eens naar de verkenner, onderop zie je wat schijfletters (in de orde van e,f,g,h. oid)
Duw nu je sandisk eens in je cardreader. Je moet enig verschil zien na dat je kaartje erin hebt gedaan

Hallo

Wat bedoel je met de verkenner? :)
Mijn computer kan via Start-Deze computer- enz geen SanDiskdisk herkennen tot nu toe en kan daarom niets doen,zoasl formatteren enz.

Ga eens naar de verkenner, onderop zie je wat schijfletters (in de orde van e,f,g,h. oid)
Duw nu je sandisk eens in je cardreader. Je moet enig verschil zien na dat je kaartje erin hebt gedaan

Cardereader

Als je met cardreader bedoeld de opening in de computer met daarop de tekst MMC/SD dan kan ik inderdaad zien dat er iets gebeurt. Zoals vermeld in mijn hoofdtekst gaat er een groen lampje branden en dan gebeurt er niets. Andere kaarten van mijn digitale camera kunnen wel gelezen worden op deze kaartopening? Daar loopt het dus al spaak :eek:
Maar je kunt toch wel je cardreader zien

Om welke compact camera gaat het?
Of je camera "slikt" een kaart van dit formaat niet, of je moet de kaart formateren vanuit het menu in je cam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan