Sandisk Cruzer Micro doet moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sijmenjan

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Ik heb een tijdje geleden een 4GB Cruzer Micro (U3) gekocht, maar die kan ik niet meer formatteren. Een hele tijd geleden heb ik de U3 software eraf gehaald en vervolgens geformatteerd, maar nu als ik hem wil formatteren knippert het lampje 5 keer en stopt hij daarna met zijn werk. Windows zegt "Kan formatteren niet voltooien". Hoe kan dit?

Wat ík zou doen is het volgende:
Niet formatteren, maar de schijf 'handmatig' leegmaken.
Dan bestanden erop zetten, net zoveel als er maximaal op de stick kan. Zijn (enkele) van die bestand nog terug te kopiëren naar de harde schijf, dan lijkt het me dat de stick zelf nog goed is.

Werkt bovenstaande, dan moet je je eens afvragen of iets de stick 'bezet houdt'
Denk hierbij aan:
Readyboost (waarbij de stick wordt gebruikt als 'extra intern geheugen')
anti-virus etc. programmatuur

En je kunt het formatteren ook nog eens proberen in Windows, opgestart in Veilige modus (als de stick dan ook gezien wordt).

Succes,

Tijs.

Nu ziet hij de hele stick niet meer, niet in Ubuntu, niet in Mac, niet in XP en niet in 7...
usb.jpg
Ik denk dat hij ten doden opgeschreven is...

Laatst bewerkt:
Als ditzelfde gebeurt op andere computers die (tot nu toe) altijd memory sticks goed hebben kunnen lezen, dan lijkt het me dat de stick kapot is. Kijk in dat geval of je garantie hebt.

Tijs.

Volgens mij hebben ze gezegd dat er levenslange garantie op zit, dus ik denk dat ik dit weekend mijn ouders ga proberen over te halen naar de Makro te gaan.

Deze thread gaat op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan