Saphire ATI HD 4550 onbekende driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruintje1

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Hoi,

Ik heb hier volgende pc staan:
Voeding :400W
Asus p4kpl-cm
Intel Quad core 9550
Windows XP home
Ram Apacer 2GB 667(1 latje)

De pc draaid goed tot ik de grafische kaart is steek.
Ik krijg soms blauwe schermen met nummers 0x0000007E (0x0000005).
Met deze melding kun je vrij weinig aanvangen trouwens.

Wat al gedaan?
Ik heb de pc eerst opnieuw geinstalleerd.
Dit om te zien of er geen andere dingen boven kwamen.
Op het laatste heb ik een backup genomen van het volledig geinstalleerde systeem zonder de kaart.
Daarna heb ik de kaart geplaatst en de drivers voor deze kaart afgehaald bij ATI.
Ik heb de full-versie geinstalleerd waarbij de beeld driver geinstalleerd wordt maar een andere toepassing niet.

Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat ATI een soort stream (Nvidia heeft dit ook) onlangs heeft toegevoegd aan deze kaarten (althans de software toch).
Ik heb ook gemerkt dat in de ATI software een soort audio drivers zitten.
Als ik die probeer te installeren, krijg ik meldingen dat er nieuwe hardware werd gevonden zoals de 'uaa audio bus driver' of 'audio bus driver'.
Deze heb ik allemaal uitgetest maar niks helpt.
op dit moment heb ik de backup weer geplaatst waarbij enkel de beelddriver op dit ogenblik is geinstalleerd.

Nu is mijn vraag:
Weet iemand hoe ik het "onbekende apparaat' (zoals vermeldt staat) kan geinstalleerd krijgen?
Heeft dit misschien iets te maken met de HDMI uitgang van de kaart?

groetjes
bruno

Hoi,

In de bios vind ik iets als "Internal Grafics mode select" onder "north bridge " instellingen welke ik kan inschakelen of aanschakelen. kan ik hiermee die onboardkaart uitzetten?
Ik vind niets anders dat refereert naar vga of zo iets.

Driver ondertussen gedownload.

Edit:
Ik heb ondertussen ontdekt dat bovenstaande functie gewoon dient om ram toe te kennen aan de on-board card.
Een functie om de onboerd-kaart uit te schakelen is op dit bord niet aanwezig.

Ik heb de driver geinstalleerd en dat ging goed.
Ik wil graag alleen nog weten waarom die kaart een "onbekent apparaat" laat zien in apparaatbeheer.
ik krijg die maar niet geinstalleerd.

Groetjes
bruno

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, als jij niet weet wat dat onbekend apparaat in je PC is, hoe zou ik dat dan moeten weten ?

Mogelijkheden: scanner, blue-tooth stick, USB-apparaat, bijv. MP3-speler, webcamera,etc. etc.

Als alles wat jij gebruikt het goed doet, zou ik me niet druk maken.

Greetz,

Harry.

Beste Harry,

Ik weet best wel wat af van pc's en ik stel alleen een vraag op dit forum als ik echt niet meer verder kan maar toch bedankt voor uw reactie.

Het is namelijk een fonkelnieuwe pc waar nog geen enkele randapparatuur heeft aangehangen.
Er zit ook geen kaartlezer of zo iets in, dus een krachtige basic-pc.
De pc heb ik zelf in elkaar gestoken en die draaid perfect tot het moment dat ik de beeldkaart er in steek.
Vandaar dat ik dit toppic ook onder "videokaarten" zet.

Wat ik bedoel met "onbekend apparaat" heeft dus ook echt te maken met de beeldkaart want die melding komt er pas als ik de kaart in de pc steek.
Deze kaart heeft blijkbaar twee drivers nodig waaronder de beelddriver en , naar ik vermoed, die stream functie zoals bij Nvidea kaarten.

Helaas krijg ik die laatste niet geinstalleerd en vandaar mijn vraag of iemand weet hoe deze correct kan worden geinstalleerd.
Blijkbaar weet u zelf niet van deze functie af waarvan info via google te vinden is.

Deze pc moet ik afleveren bij mijn klant, liefst geheel correct met alle drivers.

Groetjes
bruno

Hoi !

Tja, over m'n kennis van PC-hardware kunnen we twisten.....

Zoals gezegd: je hebt ook een on-board grafische chip.

Die wordt normaliter geinstalleerd tijdens installatie van de mobo-chipset-drivers.

Nu schakel je de Internal Graphics Mode uit.

Als dat klaar is download je de drivers voor de ATi-graka zoals in 'n vorig bericht door mij aangegeven.

Nogmaals: Meer is voor die kaart niet nodig !

Als je toch een melding krijgt van onbekende software in apparaat-beheer heeft het NIETS met de graka te maken; ik heb zo'n 20 kaarten uit die serie van verschillende merken geinstalleerd zonder het verschijnsel wat jij beschrijft.

Enne......als ervaren PC-bouwer (!) zou je dit toch echt zelf moeten kunnen oplossen......

Greetz.

Harry.

Hoi Harry,

Ik had uw tip ivm het uitschakelen van de on-boardkaart reeds geprobeerd, alleen...staat deze functie niet in deze bios.(type afhankelijk blijkbaar).

Nu, wat ik niet 100% wist is, of het "onbekende apparaat" van de stream kwam of van iets anders.
In de full-driver zitten wdm-drivers en daardoor ben ik op zoek gegaan naar het nut hiervan.
Ook omdat het geluid van de pc wel werkte.
Als ik handmatig de wdm-driver wilde installeren, kwam ik uiteindelijk op de AVstream-drivers die hij aannam maar waarbij een geel uitroepteken bleef staan.

Ook met het full-pakket van Sapphire zelf kreeg ik die error niet weg.
Uiteindelijk ben ik dieper gaan zoeken op hun site en ik kwam een reeks drivers tegen zoals :c-code, hdmi-audio, ccc, enz.
Door reboot geeft de pc plots een nieuwe driver-melding van "driver audio device for high definition audio bus" waardoor ik weet dat het met geluid heeft te maken.

Ondanks dat ik geen meldingen kreeg van hdmi of zo heb ik toch maar de "hdmi audio driver" geinstalleerd en dat heeft de error weg gehaald.

Nu, ivm met kennis van pc's:
Ik zal nooit zeggen dat ik alles weet van computers, anders had ik dit berichtje nooit geplaatst. U weet wellicht ook niet alles maar daarvoor dient dit forum, he.
Door gezamelijke kennis komen we dikwijls tot een oplossing (zoals in dit geval).
Ik heb in het verleden ook al zo'n kaarten geplaatst maar die gaven nooit problemen.

Maar goed, toch bedankt voor de hulp die u bood.

groetjes
bruno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan