Sapphire 4870HD naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank1362

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Hoi, Ik heb een Sapphire 4780HD videokaart met de volgende uitgangen:

2 x DVI (met ATI converter voor HDMI) en 1 x S-video (met converterkabeltje voor component).
Hoe kan ik deze kaart het eenvoudigst aansluiten naar m'n tv. Panasonic TX-32LX70F met HDMI ingang, S-video ingang en Component ingangen.

HDMI kan, maar is geloof ik moeilijk omdat er een converter vanaf DVI tussenzit. Dan moet ik de videokaart als geluidskaart selecteren. Heb ik dan nog wel geluid (bv, speakerset pc) via m'n onboard geluidskaart?

S-video kan, maar bevat dit ook geluid?
Componentingang kan, maar bevat dit geluid (aan converterkabeltje zitten blauwe, groene en rode kabel)?

Alle advies is welkom.

Alleen HDMI zou geluid kunnen leveren.. maar niet met een converter ertussen.
DVI, component en S-Video hebben geen geluid, dus hier moet een kabeltje van de geluidskaart naar de tv toegevoegd worden.... (3,5mm jack naar tulp)

dit is dus niet!! het geval bij ATI/AMD kaarten. Als jouw dvi->hdmi converter de originele bijgeleverde is kan je ook met het convertertje geluid op je tv hebben via de pc. Uiteraard kan je ook gewoon het geluid van je pc behouden via je normale boxen. Dit kun je vinden onder configuatiescherm->hardware en geluiden->geluid en dan standaard apparaat instellen. Heb zelf een club3d 4870 en kan zowel geluid op mijn tv hebben via pc of via mijn normale boxen.

dit is dus niet!! het geval bij ATI/AMD kaarten. Als jouw dvi->hdmi converter de originele bijgeleverde is kan je ook met het convertertje geluid op je tv hebben via de pc. Uiteraard kan je ook gewoon het geluid van je pc behouden via je normale boxen. Dit kun je vinden onder configuatiescherm->hardware en geluiden->geluid en dan standaard apparaat instellen. Heb zelf een club3d 4870 en kan zowel geluid op mijn tv hebben via pc of via mijn normale boxen.

Bedankt voor je reactie! Dit had ik dus ook gelezen. De originele ATI converter heb ik erbij gekregen. Alleen wist ik niet of het mogelijk was beide geluiden te houden.
Ik zie dat nu m'n pc speakersetje wat via het geluid op m'n moederbord gaat als standaard staat. Moet ik dit nog veranderen naar de ATI HDMI Output of is dit niet nodig?

Morgen maar even een HDMI kabel kopen en aan de slag.

zover ik weet kan je geluid of via de tv of via de boxen gaan. Tenzij je je boxen aan de tv kan sluiten maar als je bijvoorbeeld een surround set hebt zoals mijn logitech setje kan dat alweer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan