Sapphire ati 3850 gecrasht...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
ey all,
Mijn broertje heeft een ati 3850 in zijn pc zitten. voor hem heb ik m een tijdje gebruikt, maar ik heb nu een hele nieuwe pc en hij heeft mijn oude kaart overgekocht. eerst werkte het prima, maar sinds hij een nieuw moederbord + processor heeft gekocht werkt het niet goed meer... eerst crashte de hele pc soms tijdens gta 4, en was het alleen op te lossen door de reset-knop in te drukken. maar de laatste keer dat hij crashte startte hij automatisch opnieuw op. hij komt nu normaal door het post-screen, maar daarna flikkert alles heen en weer, je ziet er echt helemaal niets van. waar kan dit aan liggen? in het vorige topic (die bij spellen stond) heeft iemand al geopperd dat het aan de voeding kon liggen (er zit 300 watt in, 450 aanbevolen). kan dit het probleem zijn? verdere specificaties:

Moederbord: asrock 4coredual-sata2
processor: E7400
videokaart: Sapphire ati 3850
volgens mij 1 gig ddr2 ram geheugen.
300 watt voeding.

help aub!

ja, dat was mijn plan ook al... maar kan het daaraan liggen? want eerst startte de pc normaal op enzo, maar nu begint hij gewoon te flikkeren na het post-screen....

daar kan het goed aan liggen, het kan zijn dat de nieuwe onderdelen meer stroom nodig hebben...

oke, zoiets dacht ik ook al eerst, maar ik wist niet zeker of dat kon... vooral omdat hij het nu plotseling helemaal niet meer doet :S

En na het plaatsen van het nieuwe moederbord wel Windows opnieuw geinstalleerd??
Want dat MOET ook!!

450 watt recommended, aanbevolen dus. maar het geflikker is weg, bleek dat de geluidsinstallatie voor storing zorde ofzo... opstarten met het geluid uit, en het werkte. we hebben bij gta4 nu de settings op zn laagst gezet en tot nu werkt het, dus misschien gebruikt hij nu zo weinig stroom dat het werkt.... zou dit kunnen? we gaan zowieso nog kijken naar een nieuwe voeding, maar als tijdelijke oplossing ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan