sapphire ati hd5450-1gb signaal op 3e scherm lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcwillem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2010
Gisteren een nieuwe desktop met sapphire ati hd5450-1gb aangeschaft. Tevens 3e beeldscherm aangeschaft. Één beeldscherm op vga uitgang van videokaart aagesloten. Één beeldscherm op dvi uitgang van videokaart aangesloten. Nieuwe beeldscherm (géén hdmi-scherm) via hdmi-naar-dmi kabel op hdmi-uitgang van videokaart aangesloten. Probleem is nu dat slechts 2 van de 3 beeldschermen signaal krijgen. Ik kan wel op scherm 1 en 2 of 2 en 3 of 1 en 3 beeld krijgen, maar het derde scherm lukt niet. Wil overigens de 3 schermen apart gebruiken en niet als één geheel (dus bijvoorbeeld op elk scherm een ander programma open zetten; scherm 1: word, scherm 2: excel, scherm 3: thunderbird). Wie kan helpen????

Ik heb hetzelfde probleem maar mijn derde beeldscherm is mijn tv. Ik heb 1 beeldscherm op vga en 1 op dvi -> vga. De hdmi uitgang is bedoeld voor mijn tv maar krijg er geen signaal op. Als je je vga eruit haald dan gaat het wel maar dan mis je een beeldscherm dat is ook zonde. Ik heb gehoord dat het niet werkt om vga dvi en hdmi tegelijk te gebruiken.

op andere manier opgelost

Het werkend krijgen van 3 schermen op deze grafische kaart is na lang prutsen inderdaad NIET gelukt (ik weet niet of er uberhaupt grafische kaarten zijn waar het wél lukt). De oplossing was het kopen van een 2e grafische kaart. Moet dan wel dezelfde kaart zijn om de kans op succes zo groot mogelijk te laten zijn. Bovendien moet je moederbord dan wel een tweede 'slot' hebben om een 2e kaart aan te kunnen. Het werkt nu perfect, zou zelfs met 4 schermen kunnen gaan werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan