Sapphire ATI Radeon HD 4800 1gig vliegtuigmoter

Status
Niet open voor verdere reacties.

puiver

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hoi ik ben de trose eigennaar van een Sapphire ATI Radeon HD 4800 1gig.
Maar nu heb ik een vraagje hierover 't geval is als volgt.

Normaal geproken hoor ik hem niet maar ik zie langszaam door de software wat er bijzit dat de temperatuur langzaam omhoog kruipt van de 56/58 graden naar de 60 graden.
En als de kaart de 60 graden of meer haalt gaat t koelertje extra hard draaien en maakt het vannetje aardig wat lawaai en kruipt de temperatuur terug naar de 58/58 graden maar kruipt dan weer omhaag en zo gaat dit maar door.
Dit gebeurt al bij kijken naar me desktop zelf zat ik er aan te denken om er een nieuwe vga koeler op te schroeven maar weet iemand of dit help deze kaar koeler te maken en of t geluid ook minder word.

Alvast bedankt voor u aandacht en ik hoor t graag,

Met vriendelijke groeten Puiver

Hallo Puiver,

Hoeveel casefans draaien er in je systeem?

welke versie heb je?

N.jpg

of
N.jpg

Je zult wel een leuke stap zetten als je de koeler van de 1e vervangt. De versie van de 2 is al redelijk stil.
Videokaart-koeler vervangen is niet echt makkelijk. Het is geen processorkoeler ofzo.

Denk dat ie de eerste heeft. Asus distribueert ook ATI kaarten, op die tweede zie ik duidelijk een Asus logo staan. Ben benieuwd hoeveel casefans hij heeft draaien, als de warmte van dat ding nergens heen kan, kan ie inderdaad raar gaan doen zoals hij omschrijft.

Denk dat ie de eerste heeft. Asus distribueert ook ATI kaarten, op die tweede zie ik duidelijk een Asus logo staan. Ben benieuwd hoeveel casefans hij heeft draaien, als de warmte van dat ding nergens heen kan, kan ie inderdaad raar gaan doen zoals hij omschrijft.

het ging mij om het ontwerp.
De bovenste is het orginele ontwerp, welke vrij rumoerig is en vrij heet wordt.
De onderste is de verbeterde versie.

Dat dacht ik al ja, maar misschien was het wel van belang om de vraag wat sneller opgelost te krijgen :p
We gaan het zien.

gelukkig nieuw jaar mensen ik 3 casefans draiien in mijn kast 1 op me harde schijven 1 op mijn cpu koeler en 1 die t naar buiten brengt en ik hem de 2de versie van de video kaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan