Sapphire HD4350 1024MB en mijn voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoi12345

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om een Sapphire HD4350 1024MB kaart te gaan kopen. Ik heb een 420 watt voeding, is dat genoeg om deze kaart te kunnen gebruiken?

Bedankt voor het antwoord!

Dit is mijn opstelling:
Amd x64 X2 dual core processor 4200+ (dus 2 keer 2,20 GHZ)
A-N68SV moederbord van abit
4 Gb ram
420 watt voeding
2 HDD's (Alle twee van Maxtor)
1 DVD drive

Laatst bewerkt:
Dat moet voldoende zijn.
Al is het ene merk niet het andere. Welk merk is dit?

mvg leo

Dat moet voldoende zijn.
Al is het ene merk niet het andere. Welk merk is dit?

mvg leo

Geen idee:o
Is volgens mij gewoon een merkeloze, heb mijn computer door iemand anders in elkaar laten zetten. Zit geen merksticker op.

EDIT: Sorry, wijk een beetje van dit topic af, maar ik heb de laatste tijd er last van dat er plots een hoge pieptoon uit mijn pc kast komt. Deze houdt dan een tijdje aan, en dan stopt het plotseling. Zou dat het stof op de fans kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Of versleten lagertjes.

Stof moet je wel (voorzichtig) verwijderen.

Als je daarvoor een stofzuiger gebruikt, moet je ruim bij de onderdelen vandaan blijven en zorg ervoor dat de fannetjes niet gaan spinnen, daar kunnen de lagertjes niet tegen.

Merkloze voedingen kunnen vervelende problemen geven en de aanbevolen minimum sterkte is 450w.
Dat geldt ook voor de 4850 en ik neem aan dat de 4350 wat minder verbruikt.

Ik zou een nieuwe voeding toch sterk in overweging nemen.
Dat zou deze corsair kunnen zijn.
Laat je niet in de war brengen door de 400w. Deze voeding volstaat ruimschoots en verslaat menig sterkere voeding.
Toch iets meer speelruimte, dan bv deze silverstone

mvg leo

Laatst bewerkt:
Ok, dankjewel! Ik denk dat ik eerst ga proberen of alles met de oude voeding goed werkt.

Ik zou ook eens naar een 512 mb kaart kunnen kijken, die minder verbruikt. Heb alleen het probleem dat ik niet zo veel te besteden heb...

Zijn deze Club 3D en deze goed? Lijkt me iets TE goedkoop, maar ik heb gehoord dat club 3D een goed merk is.

Laatst bewerkt:
ehh, sorry:o
Ik heb de kaart op de een of andere manier verward met de specificaties van de 4830, een heel andere kaart.

Het goed nieuws is dat deze kaart met een 300watt voeding al overweg kan.
Bij dit soort kaarten heeft 1024mb nauwelijks meerwaarde tov 512 mb geheugen.

Wat wil je eigenlijk maximaal uitgeven aan een kaart?

ehh, sorry:o
Ik heb de kaart op de een of andere manier verward met de specificaties van de 4830, een heel andere kaart.

Het goed nieuws is dat deze kaart met een 300watt voeding al overweg kan.
Bij dit soort kaarten heeft 1024mb nauwelijks meerwaarde tov 512 mb geheugen.

Wat wil je eigenlijk maximaal uitgeven aan een kaart?

Ok, dan kan ik beter voor een 512 MB gaan. Wil (als het kan) een low budget kaartje, waarmee je de spellen (o.a. gta 4) op low of gemiddeld kunt spelen. Ben echt niet zo'n hardcore gamer die alles op high moet hebben staan.

Wat denk je over die club 3d? Welke zal beter werken de 512, of de 1GB? Ik zag dat de 1GB hogere snelheden haalde.

Mijn budget is ongeveer 100 euro, maar wil ook wat overhouden om wat spellen te kopen. Hoeft van mij niet de snelste of beste te zijn, als hij maar een goeie prijs-kwaliteit verhouding heeft.

EDIT:

Oeps! Zie net dat ik een dubbelpost heb gemaakt......
:o:o

met deze videokaart kan je dus echt niet goed gamen.
Waarschijnlijk kijk jij alleen naar het geheugen van de videokaart. Dat is zinloos.

lees mijn berichten in dit draadje:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=426795

Ik hoop dat je het daarna iets beter snapt! (kennis is macht: dus doe eerst kennis op voordat je gaat kopen)

Ok, dankjewel! Weet wel dat je ook naar de snelheid van het geheugen moet kijken, maar ben een newbie hierin!

Zou je me een van de kaarten kunnen aanraden, die in mijn budget ligt?

Laatst bewerkt:
Belangrijker nog is het type GPU (grafische processor) en de snelheid daarvan.(wat trouwens mooi duidelijk staat uitgelegd in de link van marsmannetje)
Gezien je systeem en je merkloze voeding zou een 4670 een heel leuke kaart kunnen zijn. Bv deze
Er is ook een 1024mb uitvoering, die de meest mensen blindelings zouden nemen.
Zelf beveel ik die niet aan omdat in dit segment te veel geheugen vaak de kaart juist vertraagd.
Dat baseer ik op testen van andere kaarten. het blijft dus je eigen keuze welk van de twee je eventueel neemt.
Wil je voor max van je systeem gaan dan is er nog de 4770.
Bv deze asus
Ik heb er een genomen die op voorraad is, de kaart is populair. Die is al een beetje boven je budget en sneller heeft echt geen zin.
De 4830 waar ik het eerder per abuis over had zou ook nog kunnen, maar verbruikt meer stroom en dat kan een probleem worden met jou voeding (zelfde verhaal voor de 9600GT en hoger)
Het slot onder je PCI-e slot moet dus leeg zijn.

Laatst bewerkt:
Belangrijker nog is het type GPU (grafische processor) en de snelheid daarvan.(wat trouwens mooi duidelijk staat uitgelegd in de link van marsmannetje)
Gezien je systeem en je merkloze voeding zou een 4670 een heel leuke kaart kunnen zijn. Bv deze
Er is ook een 1024mb uitvoering, die de meest mensen blindelings zouden nemen.
Zelf beveel ik die niet aan omdat in dit segment te veel geheugen vaak de kaart juist vertraagd.
Dat baseer ik op testen van andere kaarten. het blijft dus je eigen keuze welk van de twee je eventueel neemt.
Wil je voor max van je systeem gaan dan is er nog de 4770.
Bv deze asus
Ik heb er een genomen die op voorraad is, de kaart is populair. Die is al een beetje boven je budget en sneller heeft echt geen zin.
De 4830 waar ik het eerder per abuis over had zou ook nog kunnen, maar verbruikt meer stroom en dat kan een probleem worden met jou voeding (zelfde verhaal voor de 9600GT en hoger)
Helemaal mee eens!!!

Het slot onder je PCI-e slot moet dus leeg zijn.
Even nog de nadruk op leggen: je zal de eerste niet zijn die iets koopt wat niet past.

En heb je wel een normale kast, of heb je een heel smalle?

De zin had eigenlijk moet luiden (fout gegaan bij de aanvulling)

Voor alle kaarten geldt dat zij twee sloten bezetten. Het slot onder je PCI-e slot moet dus leeg zijn.

Maar dat is door Marsmannetje nu al genoeg benadrukt.

Ok, alle twee bedankt voor jullie bericht! Heb een gewone kast, dus dat moet wel gaan passen. Mij lijkt de EAH4670 wel wat, de GPU is 750 Mhz en het geheugen 2008 Mhz, dus het lijkt me dat ik hiermee de nieuwere spellen ook op low of medium kan draaien. Zou dus ook geen problemen met de voeding moeten geven, maar zou ik een extra fan moeten installeren? Heb er nu geen, alleen die van de processor en de voeding.

Heb nog één vraagje:

Wat is jullie mening over deze kaart? Zag dat hij goede reviews had.

Ok, dan ben ik er bijna zeker van dat ik de EAH4670 ga kopen! Zou ik nog iets aan de koeling moeten doen, Ik heb namelijk alleen de cpu fan en de fan van de voeding draaien (dus geen casefan).

Je zou er een extra fan in kunnen zetten. Zo duur zijn die dingen niet.
Je moet wel opletten dat het van kast tot kast verschilt hoeveel je kwijt kan en hoe groot ze moeten zijn. Meten = weten!

Net gemeten, de plek waar de fan moet is ongeveer 8 CM. Er zijn geen punten waar de (eventuele) schroeven in kunnen, alleen maar de gaten voor de fan. Is dat normaal?

EDIT: Zie net dat mijn HDD wel heel heet is!

is dat normaal?

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ben toch voor de Asus EAH4670 gegaan! Zal jullie wel laten weten wat mijn ervaringen erover zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan