Sapphire HD5770

Status
Niet open voor verdere reacties.

yelleyfish

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe video kaart te gaan halen.
ik denk dat ik deze ga halen : http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=389951&
Nu is mijn vraag, Schiet ik hier wat mee op, Kan mijn PC hem aan want k heb gehoord dat bij bepaalde PC's de Videokaarten niet het maximale berijken door Quad-core ofsoiets heb er niet veel verstand van:P
Hier mijn specificaties:

Operating System
Windows Vista Home Premium Service Pack 2 (build 6002)

Processor
2,60 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core
128 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)

Main Circuit Board
Board: Acer F690GVM
Bus Clock: 199 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD R02-B2 02/23/2008

Memory Slots
3072 Megabytes Usable Installed Memory 4 slots

Display
NVIDIA GeForce 8400 [Display adapter]
LG L192WS [Monitor] (19,1"vis, s/n 123026, maart 2007) (komt misschien ook nog een HD Monitor)

Ik kom aan deze Informatie via Belarc Advisor

Ik hoop dat jullie hier wijzer van worden en mij een antwoord willen geven
Alvast bedankt

PS. Als er betere videokaarten zijn die rond de 150 euro kosten is het welkom dat je daar een linkje ofzoiets van geeft :D

Heb erg goede ervaringen met de 5770. Het is een wereld van verschil tussen de kaart die je nu hebt. Als je niet op een al te hoge resolutie speelt (1920x1080+) dan kan de kaart de meeste spellen op ultra draaien. Zelf heb ik er 2 van in mijn pc (had er een lange tijd één in zitten).

Maar als we kijken wat nog meer rond de 150 euro te koop is moet je zeker deze ook bekijken : gtx 460.

Hij is sneller dan de ati 5770. Zelf nooit gehad. Maar als ik dan een kaart kan aanraden in die prijsklasse dan is de gtx460 de absolute winnaar.

maar de gtx460 heeft mnder 768 MB. En die Sapphire 1024 MB
Dit maakt toch ook veel verschil? Met 1024 kun je toch ook hogere resoluties enzo draaien?
En nog een vraagje? Het lijkt me dat er ook een bepaalde aansluiting is. Om je videokaart in de Computer te plaatsen. Hoe kan ik weten als mijn videokaart die ik ga kopen, uberhaupt in mijn pc past?

Laatst bewerkt:
De gtx is beter dan de 5830 die weer beter is dan de 5770. De gtx 460 is een stuk beter dan de 5770. Hij is zo'n 20-3% sneller dan de 5770.

Zie deze link voor vergelijking: Benchmarks

Dus ik zou zeggen dat de gtx 460 echt het best uit de bus komt

Beetje zonde om in zo'n redelijk oud systeem een moderne kaart in te stoppen. De GTX 460 is er nog in een "superclock" edition;
http://www.alternate.nl/html/produc...kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX
(€184,90)
Er is ook nog een 1024MB variant;
http://www.alternate.nl/html/produc...kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX
(€199,90)

Hier is ook nog een "superclock" edition van;
(€209,90)

Echter zie ik nergens wat voor voeding je hebt. Een goede voeding is ook zeer belangrijk.

Ik zie nu dat je een standaard acer pc hebt. Als ik het goed heb heeft die pc een voeding van 250watt. Dit zou veel te laag zijn voor die videokaart. Eigenlijk zou je even moeten controleren of je pc werkelijk 250watt heeft. Als je de pc open maakt dan kan je van de voeding aflezen hoeveel watt die heeft.

Stel het is een 250watt voeding. Dan kan je geen enkele recente kaart die op de voeding aangesloten moet worden in je pc zetten.

Al is de voeding hoger dan 250Watt, zal het nog niet gaan. Dit soort voedingen hebben vaak een te lage amperage op de voltage lijnen.

AC Input 220 - 240 V
DC Output 250 Watt

Standaard voedinkje ja, Kan ik deze dan ook vervangen, vast wel./
zijn die voedingen erg duur?

voeding koop je in principe voor een paar tientjes, maar ook hier.... alle waar naar zijn geld.
Koop een voeding van een van de betere merken, zoals Corsair, Cooler Master, Zalman. Kost wat meer, maar daar heb je dan ook wat voor. Reken dan op ongeveer 80 - 100 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan