Sapphire HD6950

Status
Niet open voor verdere reacties.
De videokaart zou passen op het moederbord. De grote vraag is eerder wat de bottleneck wordt van je pc(waarschijnlijk de CPU gezien je socket(775)).
Ook is de vraag welke voeding je hebt(merk+ wattage). Kans is groot dat deze te zwak is voor de videokaart.

De videokaart zou passen op het moederbord. De grote vraag is eerder wat de bottleneck wordt van je pc(waarschijnlijk de CPU gezien je socket(775)).
Ook is de vraag welke voeding je hebt(merk+ wattage). Kans is groot dat deze te zwak is voor de videokaart.

De voeding was ik al van op de hoogte, maar de bottleneck. Wat is dat?
Op het moment heb ik een 8800GTS 512 als videokaart, een E8400 dual core processor en 4 gb ram geheugen.
Een nieuw moederbord met een 1155 socket + ram geheugen en processor etc is te overwegen

De E8400 is nog altijd een vlotte Core 2 Duo processor, maar gaat hoe dan ook een lichte bottleneck vormen in combinatie met die HD6950.

Een bottleneck is vrij vertaald een flessennek. Stel je een grote fles wijn voor ofzo. De fles is de processor, de wijn is de videokaart. Je houd de fles zo, dat de wijn er het snelst uit kan stromen (tijdens gamen bijvoorbeeld). De nek van de fles, het smalle deel dus, is je bottleneck. De wijn kan niet sneller stromen omdat die opgehouden wordt door de fles.

Simpel gezegd: de videokaart kan niet optimaal presteren omdat de processor niet mee kan komen. De impact die de bottleneck heeft is afhankelijk van de resolutie die je hebt. Hoe hoger de resolutie, des te kleiner is de bottleneck.

EDIT:

Als je sowiezo de nieuwste games wilt blijven spelen (ik vermoed Modern Warfare 3 en met name Battlefield 3), zal het niet heel onverstandig zijn om eens een upgrade te doen ;) Een Core i5 2500, 4 of 8GB DDR3-1333 geheugen en een socket 1155 moederbord met een Z68 chipset en wat hedendaagse technologie (USB3.0 en SATA3 enzo) is geen verkeerde keus. Battlefield 3 wordt zowiezo een cpu vreter. Modern Warfare 3 ga jij nu ook nog wel prima draaien, omdat die nog altijd dezelfde broncode gebruikt als de eerste Modern Warfare (Call of Duty 4 dus)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan