Sapphire Radeon 9600xt 128mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Goedendag,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Sapphire Radeon 9600xt.
Het is een AGP kaart.

Het probleem :
Als ik hem in m'n pc zet ( windows 7 ) dan weergeeft hij allemaal vlekken op het scherm. Ik heb hem ook in een andere pc gedaan ( Vista en XP ) maar in allebei deden ze het ook niet. Windows 7 download de drivers automatisch, en ik heb ook al geprobeerd zelf de drivers te installeren maar dit lost het probleem niet op.

Ik heb een Pentium 4 Proccessor 2.67 Hrtz, en 2gb geheugen geinstalleerd.

Iemand enig idee over hoe ik hem kan laten werken.

Het geeft overigens problemen bij de vga-out en de tv-out, die dvi-out heb ik nog niet kunnen testen omdat ik nog niet in het bezit ben van een kabel.

Alle hulp wordt gewaardeerd,
mvg:thumb:

De Vlekken zijn waarschijnlijk artifacts.
In verschillende pc's de zelfde kuren => defecte kaart.

Okay,

Misschien een belangrijk detail vergeten :
In de bios doet hij het wel gewoon. Het is alleen zodra windows start dan krijg je die kleuren. Bij me windows 7, het opstarten, laat hij gewoon alles netjes zien, alleen wanneer er beweging in komt dan weergeeft hij de pixels rondom de animatie niet goed.

als ik in me bureaublad zit dan kan ik met m'n muis heen en weer, en dan verschijnen/verdwijnen er 'vlekjes'

hopelijk voegt dit wat toe,

trouwens bedankt voor je snelle reactie:thumb:

Goedemorgen,

Ja dat klopt want de bios wordt eigenlijk aangestuurd door het moederbord en bij windows wordt de gpu van de videokaart aangestuurd dus heb ook het idee dat de kaart defect is.

Waarschijnlijk werkt het niet, maar het valt te proberen. Kijk in de BIOS of de optie "AGP Fast Write" aanwezig is en ingeschakeld is. Indien ja, schakel deze optie dan uit. Kijk dan of de problemen opgelost zijn.

Ik had vroeger ook een 9600 kaart en kreeg in het begin veel vastlopers tijdens het spelen van spellen. Het uitzetten van "AGP Fast Write" in de BIOS loste dit probleem voor mij op.

Maar het lijkt mij ook dat de kaart defect is.

Laatst bewerkt:
Neeh die optie heb ik inderdaad niet,
Ik ben bang dat de kaart echt zijn beste tijd heeft gehad,
ik heb echter nog wat foto's geupload voor de definitieve bevestiging, mvg.

394352273.jpg

394352272.jpg

394352270.jpg

394352269.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan