Sapphire Radeon HD 4870 X2 vs. Asus ENGTX285

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niicky

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Goedemiddag,

Ik sta momenteel voor een keuze tussen 2 videokaarten. De Sapphire Radeon HD 4870 X2 of de Asus ENGTX285. De meeste mensen raden mij aan om de GTX285 te kopen, omdat er veel gezeik is met ATI qua spellen.:confused: Maar als ik kijk naar Benchmarks scoort de 4870 x2 veel hoger, want zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt! :thumb:

Groetjes Nick

Op welke resolutie wil je gaan gamen? De Nvidia scoort veel al hoger met hogere resoluties.

De 4870x2 is hier de betere.

Dat "gezeik" met ati drivers is nog steeds.
Ben overgesprongen van een GTX260 naar een 4870x2.

En heb idd 4 drivers van ati moeten pakken om de kaart aan de praat te helpen.
De laatste die een week na aanschaf van m'n kaart uit gekomen is (9.3) is wel goed.

Let wel op je voeding. De 4870x2 is een stroom slurper. 600 - 700 aanbevolen

Edit. Dus als je de 9.3 driver pakt is er niets aan de hand. De 4870x2 is een beest van een kaart.
De mensen die je de gtx285 aanbevelen boven de 4870x2 zijn waarschijnlijk Nvidia Fanaten.
Zelf heb ik nvidia en ati gehad, Je merkt er niets van, alleen dat bij nvidia de drivers beter geregeld is.

Laatst bewerkt:
Ik heb een 24 inch monitor, dus dat wordt gamen op 1920x1200. Mijn voeding is 800 watt dus dat is ook geen probleem.

Mijn eerste keuze viel op de GTX285 maar omdat de 4780 x2 paar tientjes duurder is begon ik te twijfelen. Op veel forums lees ik ook dat de 4780 x2 de beste keuze is.

De Kaarten die ik allemaal al heb gehad, zijn

XFX 9600 GT XXX
XFX GTX260 XXX
XFX GTX260 Black Edition
XFX GTX280

All deze kaarten zijn terug gegaan omdat ze defect waren. haal zoiezo geen XFX meer.

En momenteel heb ik de ATI 4850 x2, maar die ga ik dus morgen omruilen.

Toen ik de GTX280 ging terug brengen kreeg ik de ATI 4850 x2 voor in de plaats.

Mooie kaart, maar ben bang dat ik een tweedehands kaart heb gekregen bij Alternate, zag thuis pas dat de doos beschadigd was en hij al een keer was gebruikt (Heb ik wel eens vaker gehad), vandaar dat ik hem ga omruilen.

Het blijft altijd een gelijkwaardige strijd, de mensen die Nvidia hebben gaan voor de GTX285 en de mensen die een ATI hebben gaan voor de 4870 x2.

Ik heb zelf ook nooit ATI gehad sinds kort, maar omdat Nvidia mij de laatste tijd zoveel problemen geeft, ging ik voor ATI.

Maar zo te zien is het niet gemakkelijk een keuze te maken.

Bedankt voor jullie reacties iedergeval :thumb:

Sorry, maar de kans dat 4 kaarten achter elkaar kapot gaan acht ik nihil.

Jij hebt een ander probleem... Bijv software... of andere hardware...

mmmz ja 4 achter elkaar.. vaag

Heb je iets veranderd aan de voltage>>? of heb je je cpu overgeklokt en je pci-e bus niet vastgezet op 100?

Zelf heb ik ook xfx gehad => 8800 en de gtx260
En heb daar nooit problemen mee gehad

Het is echt een heel lang verhaal.

Ben nu al 5 maanden bezig me PC te fixen, heb nu al 4 videokaarten gehad en 2 processoren.

Heb 2 weken geleden me hele system laten checken door Informatique. Uit het testrapport bleek alles in orde te zijn behalve de videokaart (XFX GTX280).

2 cpu's? ook al eerder een cpu defect of gewoon een upgrade.?

Hebben ze ook de spanningen van je voeding gemeten?
Het zou zonde zijn als je er een nieuwe kaart inzet en deze ook kappot gaat.

Systeem

Dit is mijn systeem:

Processor: intel Q6600
Moederbord: Asus P5Q Pro
Videokaart: Sapphire HD4850 X2
Voeding: Cooler Master RealPower M850
Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit
Harde schijf: Samsung HD250HJ
Behuizing: Cooler Master CM 690
Besturingssysteem: Vista 32bit

Ik heb zoveel geld in dat ding gestoken, maar hij heeft nooit goed gewerkt.

CPU was defect of beter gezegd onstabiel, heb toen een nieuwe gekregen.

Hiervoor had ik een Cooler Master RealPower M620, maar omdat ik van de GTX260 naar de GTX280 ging heb ik ook een nieuwe voeding gekocht. Deze nieuwe voeding hebben ze getest en bleek goed te zijn, maar de M620 is nooit gemeten dus het zou daaraan kunnen gelegen hebben.

Laatst bewerkt:
Als de voeding bv 14V geeft ipv 12.. ja dan legt je kaart zo het loodje.

Maar met deze voeding is er nog niets defect geraakt??>

Nee, niet dat ik weet laten we hopen van niet ;)

Deze kaart wil ik gewoon omruilen omdat ik het niets vindt, voor een klein bedrag van bijbetaling geeft dan maar gelijk een goede. + ik denk dat deze kaart al een keer gebruikt is vandaar.

Maar jij zou voor de ATI 4870 x2 gaan?

ik denk dat ik niet veel meer toe te voegen heb maar de 4870 X2 is overduidelijk de betere keuze... je kan ook even wachten tot de 4890 uit is maar die is niet X2 (2 gpu's) wel is die een stuk goedkoper.

na al die problemen die hij met zijn pc heeft gehad weet ik niet of dat wel zo verstandig is om je cpu te kietelen... :P strax gaat die weer dood (van het lachen) "kieteldood"

ik ben jaloers op jou budget waar werk jij :D:evil:

ik denk dat ik niet veel meer toe te voegen heb maar de 4870 X2 is overduidelijk de betere keuze... je kan ook even wachten tot de 4890 uit is maar die is niet X2 (2 gpu's) wel is die een stuk goedkoper.

Sinds kort ben ik werkloos, trok het niet helemaal 8 uur per dag 6 dagen per week werken. Ben nog student en moet regelmatig stage lopen en dat is een beetje moeilijk te combineren met part-time werk. :confused:

Maar denk je nou echt dat ik alles zelf heb betaald :p, ik heb momenteel nog een rekening openstaan bij me vader die ik in delen terug betaal.

Voor een student is het nou eenmaal erg moeilijk grote aankopen te doen, zoals een nieuwe PC, rijbewijs, auto enz....:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan