Sapphire Radeon HD5850 Triple Buffering

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyDusk

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Hallo,

Ik heb sinds kort een Sapphire Radeon HD5850. Daarbij kreeg ik het spel Dirt 2. Nu heb ik tijdens het spelen van Dirt 2 (gebruikt DirectX 11) last van "tearing". Ik heb toen geprobeerd te spelen met "vsync" aan. Daardoor verdween de tearing wel, maar helaas in ruil voor een schokkerig beeld.
Ik ben erachter gekomen dat ik dit waarschijnlijk kan verhelpen door triple buffering aan te zetten. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik dat in Dirt 2 aan zet. Ik zie er geen optie voor in het spel zelf en het heeft ook geen effect als ik D3DOverrider (zit bij Rivatuner) gebruik.
Ook in het ATI CCC zie ik geen optie hiervoor (behalve voor OpenGL).

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Dit zijn wat spec's:
Sapphire Radeon HD5850
AMD Phenom II x4 965 125W @ 3,8Ghz
ASUS M4A79T Deluxe Moederbord

Alvast bedankt voor de hulp,

SkyDusk

Ik heb er geen oplossing voor maar ik heb dus ook een HD5850 alleen bij mij wil Dirt 2 niet opstarten tenzij ik iets van forcedirectx9=true zet.
Heb jij daar geen last van ( gehad ) ?

EDIT :

Van een forum : Use D3DOverrider that is bundled with Rivatuner. Just download the latest version of Rivatuner and then launch D3DOverrider from the group in the Windows start menu. It's a very small program (hardly takes any memory) that forces triple buffering even in DX10 (and perhaps DX11?). Or you could use the latest version of ATI Tray Tools and then add the triple buffering option to the Dirt2.exe shortcut launch properties within ATI Tray Tools?

ATI Tray Tools : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733
Aangezien je D3DOverrider al geprobeerd hebt zou je ATI Tray Tools eens kunnen proberen.
Ik kan ATT niet gebruiken want Windows 7 doet moeilijk over een digitaal ondertekend stuurprogramma.

Laatst bewerkt:
Ik help je ;)

Hallo ik weet wel hoe dit moet ;)

Je download de laatste drivers voor je Videokaart, Dan als je dat hebt of al had dan start je ati catalyst control center. Ga naar 3D --> Alle instellingen En dan onderaan zie je

jaja je raad het al

Drievoudige buffering --> triple buffering ;)

Np

+rep graag! :P als je dat hier hebt :/

Hallo,

Bedankt voor de reacties allebei!:)

Mr Skyline: Van wat jij zegt heb ik geen last gehad, het spel werkte gelukkig meteen. En wat betreft ATI Tray Tools: ik heb precies hetzelfde probleem met het stuurprogramma.
Ik heb daar wel een oplossing voor. Met een bepaald programma kan je Windows in een soort test modus zetten waardoor ook drivers worden geaccepteerd die niet door microsoft goed zijn gekeurd. Ik zal zo even kijken hoe het ook al weer heette. Als ik dat gebruik crasht mijn computer jammer genoeg bij de volgende opstart.:(

EDIT: Dat programma'tje heet Driver Signature Enforcement Overrider.;)

deadmandion: Die optie in het CCC had ik inderdaad ook gezien, maar die werkt alleen voor OpenGL programma's.;) Ik heb ook de laatste drivers.
En volgens mij heb je hier geen optie voor rep.:p

Laatst bewerkt:
Hallo ik weet wel hoe dit moet ;)

Je download de laatste drivers voor je Videokaart, Dan als je dat hebt of al had dan start je ati catalyst control center. Ga naar 3D --> Alle instellingen En dan onderaan zie je

jaja je raad het al

Drievoudige buffering --> triple buffering ;)

Np

+rep graag! :P als je dat hier hebt :/

Dat zijn slechts OPEN GL instellingen
-rep :rolleyes:

wist ik niet eens xD
Ik zag het toevallig een keer staan.
Dus postte ik het hier maar :P

Volgens mij is dit de oplossing : http://www.ocworkbench.com/2006/articles/DXtweaker/

Succes:thumb:

EDIT : De link van DirectXtweaker op die site werkt niet. Download 'm hier: http://downloads.guru3d.com/DirectX-Tweaker-download-1052.html

Ik heb DirectXtweaker geprobeerd en het lijkt te werken!:D Ik heb nu geen (of in ieder geval heel weinig) last meer van een schokkerig beeld.

Heel erg bedankt voor de hulp!:D

EDIT: Hmm, dit is best vreemd, DirectXTweaker heeft tot nu toe alleen de eerste keer gewerkt.:confused:
Eens even kijken waar dat aan ligt.

Laatst bewerkt:
Ja, toen ik DirectXTweaker voor de eerste keer opstarte met daarna meteen Dirt 2 erachteraan werkte het, maar daarna is het me niet meer gelukt...:(
Maar het kan dus wel!:confused:

Het kan natuurlijk dat ik het de eerste keer verkeerd (of juist goed eigenlijk:p) gezien heb, maar volgens mij was het echt een beeld zonder haperingen en ook zonder tearing.:confused:

Ik ben op zoek naar de oplossing.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan