Hallo,
Ik heb sinds kort een Sapphire Radeon HD5850. Daarbij kreeg ik het spel Dirt 2. Nu heb ik tijdens het spelen van Dirt 2 (gebruikt DirectX 11) last van "tearing". Ik heb toen geprobeerd te spelen met "vsync" aan. Daardoor verdween de tearing wel, maar helaas in ruil voor een schokkerig beeld.
Ik ben erachter gekomen dat ik dit waarschijnlijk kan verhelpen door triple buffering aan te zetten. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik dat in Dirt 2 aan zet. Ik zie er geen optie voor in het spel zelf en het heeft ook geen effect als ik D3DOverrider (zit bij Rivatuner) gebruik.
Ook in het ATI CCC zie ik geen optie hiervoor (behalve voor OpenGL).
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Dit zijn wat spec's:
Sapphire Radeon HD5850
AMD Phenom II x4 965 125W @ 3,8Ghz
ASUS M4A79T Deluxe Moederbord
Alvast bedankt voor de hulp,
SkyDusk
Ik heb sinds kort een Sapphire Radeon HD5850. Daarbij kreeg ik het spel Dirt 2. Nu heb ik tijdens het spelen van Dirt 2 (gebruikt DirectX 11) last van "tearing". Ik heb toen geprobeerd te spelen met "vsync" aan. Daardoor verdween de tearing wel, maar helaas in ruil voor een schokkerig beeld.
Ik ben erachter gekomen dat ik dit waarschijnlijk kan verhelpen door triple buffering aan te zetten. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik dat in Dirt 2 aan zet. Ik zie er geen optie voor in het spel zelf en het heeft ook geen effect als ik D3DOverrider (zit bij Rivatuner) gebruik.
Ook in het ATI CCC zie ik geen optie hiervoor (behalve voor OpenGL).
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Dit zijn wat spec's:
Sapphire Radeon HD5850
AMD Phenom II x4 965 125W @ 3,8Ghz
ASUS M4A79T Deluxe Moederbord
Alvast bedankt voor de hulp,
SkyDusk