Sapphire trix 7870 Overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurensv99

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hallo.
ik heb laast een gaming pc in elkaar gezet ik had eerst een ram probleem maar dat is opgelost :).
Nu zit ik met een ander probleem. ik had als gpu een 7870 sapphire Oc edition
wat oc edition betekende wist ik niet 100% maar het zat in mijn budget.
maar als ik de gpu clock met het progamma trixx (van sapphire zelf) met maar 100 omhoog haal stopt mijn game en werkt de gpu eventjes niet meer.
hoe voorkom ik dit? het is toch een oc edition? als ik niet kan overclocken wat is oc edition dan?
Bedankt voor uw hulp

OC edition betekent dat de kaart al is ge-overclocked door de fabriek.

en met "maar" 100, 100 is VEEL. begin eens met stapjes van 5. (en als hij crasht ga je werken met stapjes van 1.)

Ook is het niet genoeg alleen de gpu clock hoger te maken, je zal ook alle andere (shader clock, memory clock, voltage) instellingen moeten aanpassen.
Let ook op dat als je je voltage te hoog zet dit het einde van de kaart kan betekenen (en nee, dan heb je 9/10 keer geen garantie).

Ook is het van vitaal belang dat na ELK stapje de GPU goed vollaad met een stresstester (msi kombuster, furmark, 3dmark).
Dit moet gedurende een langere periode (zeg 5 uur MIN, 12 uur is recommended, 24 uur is toch wel genoeg)

Ik zou uberhaupt geen reden kunnen bedenken om die kaart te overclocken... dat is al een goede GPU.
En dan helemaal niet als je er geen verstand van hebt, dan kan je beter beginnen met een ouder kaartje wat eventueel kapot mag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan