SAS of SATA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koningwater

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2011
Was ik met volle moed begonnen aan het samenstellen van een nieuwe pc, is de eerste vraag waar ik mee zit, wat is SAS, en wat is daarmee het verschil van SATA?

Hoop dat iemand mij een kort en bondig antwoord kan geven!

Groetjes,

Thijs!

Thnx, hiermee kom ik al een stuk verder. Het is bedoeld voor videomontage, zware beelden van XD-CAM of een aantal Nikons die film-functies hebben. Dat zijn vaak grote bestanden en zou graag vlekkeloos willen monteren.. Is het dan beter om gewoon bij SATA te blijven zoals mijn huidige pc?

Welkom op Helpmij.nl

Topic verplaats ik naar sectie moederborden

Succes met je vraag.

Laatst bewerkt:
Aangezien ik daar geen ervaring mee heb is dat lastig om te beantwoorden. Als de huidige pc qua harddisk snelheid voldoet dan zullen nieuwe Sata schijven ook een goed gevoel geven aangezien de HDD's ook steeds sneller worden. Misschien is een combinatie van een SSD voor het OS + programma's en een HDD voor de opslagruimte ook een optie.
SAS HDD 1TB is al 135 euro (Seagate 1TB, SAS2.0, 3.5", 7200rpm, ST31000424SS @ 4Launch) en voor een controller (4 poorts) ben al gauw een €200,- kwijt.
Dus dan moet je voor jezelf afwegen over de snelheidswinst opweegt tegen de hogere prijs.

Sorry voor de late reactie, maar bedankt voor de informatie! Ik had het even op een laag vuurtje staan maar ben er zojuist weer mee begonnen en hier heb ik wel wat aan inderdaad, de prijs afwegen tegen de snelheid. Wordt dan denk ik een dure pc, aangezien ik niet zo heel veel geduld heb, haha!

Maar bedankt!

Keuzes, keuzes. ICT blijft een dure hobby, en alles wat er mee te maken heeft ook :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan