Sassar worm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jw bode

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hallo,

Sinds gisteren is mijn eigen pc geinfecteerd door de bovengenoemde worm. Ik heb al lang gezocht op internet naar een oplossing, maar op de een of andere manier lijkt het alsof ik een "andere" soort heb. Voor de duidelijkheid even alles op een rijtje: als ik mijn computer opstart, en ik kom in het blauwe begin scherm dat je een gebruiker moet kiezen, krijg ik een foutmelding dat er iets mis is met lsass.exe blablabla met foutcode 1073741819. daarna sluit hij binnen 60 seconden af... Dat blijkt dus een sasser worm te zijn. Ik heb oa gelezen op deze site dat deze redelijk makelijk weg te halen zijn. ECHTER: ik kan op geen enkele manier op geen enkele account komen (paswoorden zouden "verkeerd" zijn..) Daardoor krijg ik ook niet de mogelijkheid om het te verwijderen. Hij pakt de XP cd ook niet, en de veillige modus helpt ook niet. Hij reageert op geen enkele actie meer. Vorige week heeft mijn vader per ongeluk de 'beruchte', verkeerde adobe reader update gedownload. Kan het daar mee temaken hebben?? Iemand misschien een oplossing? Het gaat om een XP servicepack 2. Mochten jullie nog meer info nodig hebben, laat het me weten...

MvG,

J-W Bode

Hallo Ton,

Ik was op de hoogte van verschillende progamma's die in staat waren deze worm te verwijderen. Het probleem is echter, dat ik deze niet kan instaleren omdat ik niet in een account kan komen. Het is dus niet zo dat het op een willekeurig moment gebeurd Standaard als ik de computer opstart en ik in de account-lijst kom. Ik kan dus ook niet shutdown a gebruiken... Of is dit een speciaal progamma wat je buiten je account kan gebruiken??

MvG,

J-W

Deze hoef je niet te installeren, alleen te 'runnen', lukt dat wel?

Of gebruik tijdens het booten de optie “De laatst werkende configuratie”
Zelfde scherm als de ‘veilige modus’.

Laatst bewerkt:
Wel, als het mogelijk is om het buiten je "bureaublad" te runnen, kan ik het wel proberen op een cd te zetten en te runnen tijdens het opstarten. Het probleem is echter, dat het me tot nu toe ook nog niet gelukt is om de pc op te starten in veillige modus + command pad.... Zijn er verder geen andere manieren, of komt het er anders echt op neer om een andere HD te kopen..? Ook is het gek dat alle passwords veranderd zijn. Kan het zijn dat de worm toegang gegeven heeft aan een virus, en dat ik daardoor niet in mijn account kan komen?

MvG,

*Zijn er nog nooit andere mensen geweest met dit probleem???

Laatst bewerkt:
heb je toevallig software ge-installeerd om deze (Sassar) weg te krijgen?
moet je ook betalen om de toegang tot je paswords weer terug te krijgen?

Nee, hij kwam geheel onverwachts, en sindsdien geen toegang meer tot mijn account/pc, dus verder ook niks geinstalleerd... Stond verder niks in de foutmelding over geld betalen. En al zou dat er staan, dan geef ik liever 80 euro uit aan een nieuwe hd dan aan een vieze hacker die er zijn volgende slachtoffer door bekostigd....

tijdens opstarten f8 drukken om in veilige modes te komen lukt ook niet?
Je hebt toen je probeerde van cd te starten de boot veranderd first boot cd?
veranderen hiervan heb je windows niet nodig.kun je volgens mij via f2 te drukken tijdens opstarten.

Laatst bewerkt:
Nog niet geprobeerd, maar veillige modus in het algemeen pakt hij niet.. Ik had het geprobeerd met afsluiten als hij aan het laden is (dan krijg je als je hem opnieuw opstart een keuze scherm van hoe je hem wilt opstarten..) Je kan dan wel een keuze maken, maar dan moet je daarna eerst een keuze maken uit: F1 to continue of F2 for ..... setup (komt overeen met f12). Druk je F1 kom je vervolgens weer in het start scherm en begint hij weer af te tellen...

MvG,

Ik zal het nog even een x met de bovenstaande tips proberen, mocht het niet lukken, dan.......... Ik laat het het nog wel even weten...

MvG,

dan....
in iedergeval niet je harddisk wegooien.
In het ergste geval kun je windows opnieuw installeren, na format C:\

Waarschijnlijk ben je al geholpen met een repair installatie
Alle gegevens blijven dan bewaard.
Hier lees je hoe je dat doet.

Eerst de eerder genoemde oplossingen proberen heeft de voorkeur.
mvg leo

Hallo,

Inmiddels heb ik de cd werkende gemaakt. Ik liep daarna vast bij de recovery, dat je één letter/getal moest invoeren. Inmiddels gelezen dat dat een 1 moet zijn. Ik verwacht dat het verder moet lukken. Bedankt voor jullie hulp..!!:thumb:

MvG,

J-W

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan