sasser?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady-lianne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
mijn pc is net helemaal opgeschoond en nu krijg ik steeds een schermpje inbeeld met dat het systeem wordt afgesloten binnen 1 minuut.

het systeem wordt afgesloten door NT AUTHORITY\SYSTEM

er staat iets met lsass.exe

we hebben al verschillende dingen gedownload die scans uitvoeren maar kunnen het sasser virus niet vinden, ook niet als windows in de veilige modus wordt opgestart
het is ongeloofelijk irritant want internet doet het heel erg traag en veel site's willen niet openen

Als je de pc opgestart krijgt ga dan meteen naar:
Start>uitvoeren> type hier letterlijk shutdown -a in.
Let op de spatie.

Als het goed is, zal de pc niet meer afgesloten worden.
Wat je omschrijft kan ook het Blaster virus zijn.

Laat de pc een scannen met Stinger van McAfee:
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Die kan beide virussen vinden en weghalen.

we hebben die scan uitgevoerd en hij heeft niks kunnen vinden, hij geeft niet aan dat ie niets gevonden heeft
misschien dat we eerst de update's moeten doen en dan nog een keer scannen in de veilige modus?

alvast bedankt :)

Heb je nog gekeken of dit programma automatisch mee opstart? Ga naar Start > Uitvoeren > msconfig intypen, kijken op meest rechtse tabblad (opstarten). Kijk daar na of programma Isass aangegeven staat om automatisch op te starten. Vinkje weghalen, klik op toepassen, klik op Ok en daarna pc opnieuw opstarten.

we zijn al bezig te pc te formatteren en alles er opnieuw op te zetten, want de windows updates deden het ook al niet meer.
toch bedankt voor alle reacties, ik vink het bericht nu aan als opgelost

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan