Sata 3G en Sata 6g

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMXMMX

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Ik heb mijn vertex 4 waarschijnlijk op een verkeerde sata poort Het bios zecht dat hij op sata 3
zit Maar het boekje geeft duidelijk aan dat het een sata 6 poort moet zijn
Ik kom er niet meer uit en ik kan die kleine lettertjes van het boekje ook niet goed lezen :(

Het gaat om het moederbord Rampage IV Extreme wat ik heb begrepen zijn de rode aansluitingen sata 6 en de zwarte sata 3.

Ook ben ik 1 harde schijf kweit kan het zijn dat die sata 3 schijf niet werkt op een sata 6 poort ?

Ik heb de manual PDF ff binnen gehaald en daar uit blijkt dat ik hem op de goede sata poort heb aangesloten maar de doorvoer valt erg tegen en de bios blijft volhouden dat hij op sata 3 zit

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Laatst bewerkt:
U kunt elke sata 3 of 6 HD/SSD op elke 3 of 6 sata-poort op het moederbord prikken die u maar wilt en omgekeerd. Het is allemaal uitwisselbaar.
Sommige moederborden willen nog wel eens een onderscheid maken tussen een aansluiting voor een HD/SSD waar Windows op staat en HD/ssd waar (vanwaar gestart moet worden) data op staat. Die hebben dan meestal verschillende kleurtjes. Dat staat allemaal in het boekje dat bij het moederbord hoort.

Laatst bewerkt:
Lange Pier, dank voor de correctie. Ik ging even te kort door de bocht.
Natuurlijk had ik moeten zeggen: sata-II met 3gb en sata-III met 6gb ipv sata 3 en sata 6

Was geen correctie maar een vraag aan de TS eig.

Overigens heb je vaak sata aaansluitingen om van te booten en sata aansluitingen voor data schijven, dat voor die 2e schijf die niet zichtbaar is.

Ik heb nu de Vertex 4 schijf 100% zeker op de Intel controller zitten hij zat namelijk op de 6GB Asmedia controller

Dit scheelt wel wat in prestatie het is allemaal wat sneller geworden .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan