SATA aansluiting op Mobo kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dexter21

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Ik heb hier ter reparatie voor een kennis een MSI 865PE Neo2-V, dit blijkt na zoeken een van de duurzamere borden te zijn ( NOT ).
Nu is het probleem begonnen nadat mijn kennis 2 nieuwe geheugen reepjes van 512 mb in wilde gaan bouwen. PC starte niet meer op met beeld, ik het hele systeem gaan testen en compleet over het hoofd gezien dat 1 van de 2 reepjes geheugen niet bleek te werken.
Dit ontdekte ik pas nadat ik een nieuw mobo had gekocht en hier het geheugen ook niet op werkte.
Nu dit probleem was opgelost begon het volgende probleem zich voor te doen.
De SATA schijf een Maxtor Diamond Plus 9 120GB werd niet meer herkend door het oude mobo.
Na deze schijf op mijn pc te hebben aangesloten werd de schijf wel herkend maar was niet toegankelijk in windows.
Met seatool voor DOS heb ik de schijf gecontroleerd en geen fouten gevonden.
Hierna heb ik de schijf volledig gewist met Seatools en dat duurde ff maar ging goed.
Hierna heb ik de schijf geformateerd met Vista Schijfbeheer in NTFS.
De schijf wertkte weer goed in Vista op mijn pc.
Op de andere PC bleef hetzelfde probleem, geen van de 2 SATA aansluitingen heeft de Maxtor schijf kunnen vinden.
Nu begin ik toch te vermoeden dat het MSI Mobo kapot is, tenminste de SATA aansluitingen.
Is dit mogelijk, en zo ja, kan dit gerepareerd worden of ben ik toch beter af met een nieuw moederbord?
PS: Ik heb de harde schijf ook nog op het nieuwe mobo aangesloten en daar wordt ie wel herkend.

Laatst bewerkt:
Lijkt inderdaad op een defect moederbord of verkeerde instelling in het BIOS.

Als het defect is zou je ook nog kunnen overwegen om een SATA controller kaartje erin de stoppen. Alleen hangt het ervan qua kosten. Nieuwe moederbord kan soms net ze duur zijn.

Ik zou toch eerst even naar de instellingen kijken in het BIOS. Als daar iets niet goed staat dan kan het zijn dat hij hem dus niet ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan