Sata aansluitingen op mioederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter emjee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emjee

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
Hallo,

ik heb al een tijd problemen met mijn pc XP, SP3.
Probleem is: dat pc op onverwachte momenten blijft hangen, bevroren muiscursor en niets werkt meer.
er is maanden gezocht maar dat leverde niets op.
Conclusie 2 maanden geleden: moet een software dan wel een hardware probleem zijn.

Inmiddels ook de conclusie getrokken dat het geen software probleem is maar een hardware.
Twee weken geleden de "fout" ontdekt het is de sata aansluiting.
Nieuwe sata-kabeltje gekocht probleem bleef.

Nu ben ik zo ver dat het om de sata-aansluiting op het moederbord gaat. Telkens als de pc hangt zet ik alles uit haal de stroomkabel eruit morrel even aan de sataaansluiting op het moederbord herstart en klaar is klara voor onbepaalde tijd.

Nu is mijn vraag: er zit naast de nu in gebruik zijnde sata aansluiting nog een aansluiting, als leek gok ik dat die voor een tweede harde schijf is. Kan ik mijn (eerste) harde schijf op die andere sata-aansluiting pluggen? Of moet er dan iets in de bios worden gewijzigd??

Kan iemand mij een tip geven?
Alvast bedankt.

JAn

Nee hoor die kun je er gewoon inlpuggen. Probeer de aansluiting/kabel anders te fixeren met een tie rib o.i.d.

Laatst bewerkt:
sata aansluitingen

Nee hoor die kun je er gewoon inlpuggen. Probeer de aansluiting/kabel anders te fixeren met een tie rib o.i.d.

OK Mik ik zal dat proberen:
a. het trachten te fixeren van de aansluiting en
b daarna de tweede aansluiting uitproberen.

Je hoort van me op (korte of iets langere) termijn.

Jan

Het kan ook zo zijn dat de SATA connector niet goed meer gesoldeerd zit op het moederbord, waardoor deze geen goed kontakt maakt.
Even de soldeerbout met een kleine soldeerpunt er langs en het probleem kan opgelost zijn.

Oppassen voor lekstroom met die bout!!
of je mobo kan naar de **** zijn

Succes

Eventueel beginnen met contactcleaner kan ook al wonderen verrichten.

Laatst bewerkt:
sataaansluiting op moederbord (3)

Oppassen voor lekstroom met die bout!!
of je mobo kan naar de **** zijn

Succes

Eventueel beginnen met contactcleaner kan ook al wonderen verrichten.

John en Mickey

Dank voor jullie aanvullende opmerkingen, zullen het lijstje langer maken.

Jan

Ik zie vandaag dat ik dit probleem ook indertijd hier heb gepost. Maar op de bovenstaande opmerkingen niet meer heb gereageerd. Dat vind ik heel kwalijk van mezelf. Bij deze kan ik opmerken dat ik nog steeds met het probleem zit. Ik heb dat solderen niet gedaan dat vind ik als leek te gevaarlijk. Ik weet nu dat ik als de pc hangt de stroom er twee minuten af moet halen en dan start hij weer op. Niet bevredigend maar het werkt nog steeds.
Nogmaals excuus voor mijn late reactie

Jan

Geeft niet hoor, alleen jammer dat je het niet opgelost hebt gekregen. :o

Hier weer even als Mikeys Monkey, ja jammer dat niet helemaal goed opgelost is.

Doeiii

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan