Sata Cable en andere losse dingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Kan iemand mij uitleggen wat een SATA kabel is en wat ik er mee moet. Ik heb een nieuwe pc en wat losse dingen erbij gekregen o.a. deze SATA kabel. De andere dingen zijn een langwerpige zwarte ronde sleuf (ca. 10 cm) met aan de ene kant rond en de andere kant een witte opening. Deze kan bovenaan gebogen worden 90 graden.
De andere is een soort zwarte houder met onder een voet met USB kabel, slecht enkele cm groot. Er staat op FC CE.
Ik heb een ACER pc met zeer beknopte tekening waar hier niks over staat.
Deze dingen zijn voor mij onbekend.
Wie is zo slim om mij dit uit te leggen?

SATA kabel is een data kabel voor een hardeschijf of optische drive.

Bedankt voor je snelle reactie, maar heb ik die dan nodig? En wat is optische drive?
Ik weet hier werkelijks niks van.

Bedankt, dus de kabel kan ik gewoon aansluiten in een usb aansluiting?
En waar moet ik de andere kant met de hoek aansluiten?

Nee, niet op een USB aansluiting, maar op een SATA aansluiting, vandaar ook SATA kabel

Ja, dat zal wel, maar ik weet niet wat een Sata aansluiting is, waar die zit en waar de andere kant aangesloten moet worden.

Hier wat afbeeldingen;
sata-ide_lg.jpg

Op de volgende zijn de rode en zwarte aansluitingen Sata;
board_sata.jpg

Je hebt de kabel nu niet nodig. Pas als je een extra schijf of optische drive wil plaatsen.

Ok bedankt, dan weet ik wat betreft de Sata kabel genoeg.
Je weet zeker niet wat die andere dingen zijn?
De een heeft de vorm van een pen en de ander een standaard met kabeltje (op de achterkant zit een bult).

Hier heb ik een foto gemaakt. Wie kan mij uitleggen wat dit is en wat ik er mee moet?

Bijlagen

• Scan0001.JPG
    Scan0001.JPG
    22,8 KB · Weergaven: 144
Hoi,

Die "pen" is een antenne voor een router of draadloze pci-kaart.

Wat dat andere ding is weet ik niet, maar het heeft een usb aansluiting, Je zou hem kunnen inpluggen en kijken wat de pc doet... Misschien een draadloze ontvanger ofzo.

Wellicht de ir receiver voor je afstandsbediening.

Zit er aan de achterkant van je pc een koperkleurige aansluiting met schroefdraad ?
Daar die antenne opschroeven, en je kunt draadloos internetten (indien je een draadloos accespoint hebt)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan