SATA disk niet herkend tijden sinstalllatie Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hovawart

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Ik heb net een een paar dagen bezig geweest om m'n nieuwe Sata disk ( Maxtor 80 gb )herkend te krijgen. Is me uit eindelijk gelukt. Nu wil ik er xp op installeren, alles gaat oke, ( F6, divers laden, gebruikersovereenkomst voor accoord, tot aan de keuze op welke disk ik 'm wil installeren. Alleen de keuze uit m'n huidige IDE HD !?
Wel worden beide disken ( nieuwe SATA en oude IDE disk ) goed weergegeven in m'n BIOS en verkenner.

Specs:

ASUS A8V motherboard
MAXTOR sata 80 GB
MS XP pro ( orgineel )

BIOS Setttings;

OnChip Sata bootrom: enabled
OnChip Promise controller: enabled
Operation mode: RAID of IDE

Beide disken zijn geformateerd. IDE = FAT32, SATA=NTSF
Beide disken zijn tijdens installatie aangesloten. IDE afkoppelen geeft als resultaat ; geen keuze installatie mogelijkheid ( LEEG )

Zowel de installatie in opration mode "RAID" als "IDE" geprobeerd. Steeds zelfde resultaat; Alleen 'm oude IDE HD wordt als installatie mogelijkheid weergegeven. Wat gaat er fout ????

Als je de bootrom hebt ingeschakeld zul je hem ook als een raid moeten instellen, al is het maar 1 schijf, ook zonder de bootrom ingeschakeld geprobeerd? wel op raid zetten met de rom aan.

beide bootrom settings geprobeerd. Geen resultaat.
( ps. Er is geen array van RAID 0 of RAID1 ofzo aangemaakt, hoeft toch niet ? )

Je hoeft inderdaad geen raid aan te maken, maare, wat is het type moederbord precies? de A8V heeft geen SATA aansluitingen, zo te zien in de manaul.

Probleem opgelost !!! Had de promise sata driver nodig om de disk door m'n systeem te laten herkennen, en de andere driver ( VIA RAID ) om Xp te kunnen instaleren. Alleen daar was de manual nie zo duidelijk in..

toch bedankt

Hovawart zei:
Probleem opgelost !!! Had de promise sata driver nodig om de disk door m'n systeem te laten herkennen, en de andere driver ( VIA RAID ) om Xp te kunnen instaleren. Alleen daar was de manual nie zo duidelijk in..
toch bedankt

:confused: Daar zitten dus 2 sata chips op, maar die hebben qua drivers niets met elkaar te maken hoor, en ik maar denken dat je dat al had gedaan, als hij aan de Promise chip hangt heeft hij deze drivers nodig, de via is een geintegreerde in de southbridge, die heb je zowiezo nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan